A+ R A-

یادداشت/ " اندر مقام مسابقه برای خدمت ! "

 

دکتر قاسم جعفری تصریح کرد:

همگان باید بدانند انتخابات ریاست جمهوری یک فرصت طلایی برای دلبستگان به نظام و کشور است؛ مردم با همه شیطنت های استکبار و تلاش های ارباب زر و زور به نظام اعتماد کردند و پای صندوق آمدند یادداشت/

مرحوم دکتر مهدی کی نیا در درس جرم شناسی رشته حقوق می گفت یک روز پسرم اعتراض کرد که چرا آقای فلسفی در سخنرانی های  خود از کتابی که شما برایش این همه زحمت کشیده اید استفاده می کند ؟ استاد در پاسخ گفته بود هدف من از نگارش کتاب افزایش دانش مردم در این مقوله است و از جایی که بسیاری از مردم اهل مطالعه نیستند و آقای فلسفی با هنر خود مطالب را به آنان منتقل می کند پس ما باید سپاسگزار ایشان باشیم . خدایش رحمت کند شهید مظلوم را که چه زیبا فرمود :" ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت " و نیز فراوان شنیده ایم که بزرگانی از قبول مسوولیت استنکاف می کرده اند و بر این اعتقاد بوده اند که فلان فرد شایسته تر از آنان است . مثلا  مشهور است که عده ای تلاش داشتند شهید آیت الله مدنی را در مقابل امام قرار دهند ایشان فرموده بود :" دینم به من می گوید : باید امروز خودت را فراموش کنی و باید خود را زیر پای این مرد (امام خمینی)بگذاری، تا ایشان یک قدم بالا بیایند و باید به دنبال ایشان حرکت کنی».

همگان باید بدانند انتخابات ریاست جمهوری یک فرصت طلایی برای دلبستگان به نظام و کشور است مردم با همه شیطنت های استکبار و تلاش های ارباب زر و زور به نظام اعتماد کردند و پای صندوق آمدند . اینک باید  نیکی مردم را با نکویی پاسخ داد . مهم کار درست است که امید و اعتماد از دست رفته به واسطه نفوذ نا اهلان و نامحرمان به دل مردم باز گردد .

مهم کار درست و خیر سرشار است که باید در زمینه معیشت مردم به واسطه جریان انقلابی و متدین جاری و ساری گردد و علی القاعده نام و نشان افراد و جریان ها نباید محلی از اعراب داشته باشد .

اما باید دید مدعیان دفاع از انقلاب و نظام و کشور با عملکرد خود کمک کار ملتند یا ناخواسته آب به آسیاب دیگران می ریزند .

شخصیت های مطرح و بویژه تشکل ها و احزاب در این شرایط به جد باید از فشارهای مستقیم و غیر مستقیم برای سهم بردن از کابینه و غیره پرهیز کنند . البته پیشنهادهای منطقی و در حد عرف مقبول و اعلام آمادگی برای یاری و همراهی برابر سامانه ای که شخص آقای رییسی خواسته  چیز خوبی است ولی لیست های منتشره در فضای مجازی و رسانه ها و شخصیت پردازی های حرفه ای کمی فراتر از این واقعیت است .

عباراتی مثل این که دیگران می خواهند احساس تکلیف کردام . من از فلانی ها بهترم و..ممکن است در مقام احتجاج کارایی داشته باشد ولی باید دید در نزد خداوند هم حجت محسوب می شود ؟ بسیاری از این متسابقان در پذیرش مسوولیت بر این حدیث نبوی وقوف دارند که فرمود : "مَنْ تَقَدَّمَ عَلَی قَوْمٍ وَ هُوَ یَرَی فِیهِمْ مَنْ هُوَ أَفْضَلَ فَقَدْ خَانَ اللهَ وَ رَسُولَهُ وَ المُؤمِنینَ.

هرکس خود را در جامعه بر دیگران مقدم بدارد؛ درحالی که بداند افراد لایق‌تر از او هستند، قطعا او به خدا و پیامبر و مؤمنان خیانت کرده است.

 پس چقدر زیباست به قول مرحوم آیت الله مهدوی کنی" باید عده ای هم برای رضای خدا احساس عدم تکلیف کنند ."

البته انسان مومن انقلابی و ولایی از روح امام "ره" و شهیدان و روی ولی حاضر در میدان و خانواده های معظم شهدا و جانبازان و ..خجالت می کشد که در زمان نیاز گوشه عافیت گزیند و از انجام خدمتی که از او ساخته است دریغ ورزد اما گوی سخن با کسانی است که چه بسا توجه ندارند که تلاش بی قاعده آنان برای تصدی پست ها شایسته افراد با نجابت و متانت نیست . باید مطمئن بود که اگر موقعیت خدمت مقدر باشد خداوند خود سبب ساز است و مسبب الاسباب از سویی خدمت کردن الزاما نیاز به پست و مسند رسمی ندارد .کسی از قول عزیزی که منتخب شورای شهر یکی از استان هاپ است می گفت جمعی که ستادی دایر کرده بودند برای جلسه ای دعوت کردند . در اثنای جلسه جدولی که بر روی وایت برد موجود در محل منقش شده بود جلب توجه می کرد . فلانی استاندار ، مدیر کل ، فلانی فرماندار بخشدار و..خوب می دانیم که اکثریت قاطبه نیروهای صحنه و گرد آمده در جمع یاران و ستادهای آیت الله رییسی بی هیچ توقعی و با نیت جهاد فکری مالی جانی و آبرویی برای انقلاب  و نظام پا به میدان گذاردند اما بالاخره از خطر فرصت طلبان و نفوذی ها نباید غافل شد .

آقای رییسی که مدت ها سکان دار ریاست قوه قضاییه بوده است با توجه به سطح دسترسی و اطلاعات کافی واقف است که در  شرایط سختی بر مسند اجرا می نشیند . کشوری که پایه توسعه اش کشاورزی است به دلیل سوء تدبیر و ضعف عملکرد و چه بسا خیانت برخی به نقطه ای رسیده که کشاورزش از عصبانیت سیب زمینی بر سر خود می کوبد ‌دامدار در اوج استیصال با رها کردن شیر خود در خیابان اعتراض از اوضاع اسف بارش را نمایش می دهد و..در سایر بخش ها مثل صنعت معدن آموزش فرهنگ و غیره به رغم ادعاها واقعیت را می بینیم .

پس عقل حکم می کند ضمن همراهی و تقدیم مشورت امانت دارانه همگان بپذیرند رییس جمهور برای شکوفایی امید نضج گرفته در دل مردم کارامدترین هایی را که خود باور دارد انتخاب کند و بقیه ان شاء الله یار و مددکار و  ناصح  امین بمانند .

 

"با مردم تا اوج"

کانال اطلاع رسانی و بیان دیدگاه های آزاده سرافراز، #دکتر_قاسم_جعفری،معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مذاهب اسلامی،مسئول استانی ستاد مردمی حامیان آیت الله رییسی ...

https://t.me/bamardomtaouj

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
90
206
1621997
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...