پاسخ دکتر قاسم جعفری در خصوص شبهه ای با این عبارت :ما از کی داریم به ژاپن می بازیم؟
- توضیحات
- نمایش از جمعه, 12 شهریور 1400 15:09
- دسته: پیام ها و یادداشت ها
بازنشر متنی هر چند قدیمی در یک گروه آموزشی که افراد فرهیخته و با تجربه در آن حضور دارند توجه مرا به خود جلب کرد . نویسنده معتقد است جامعه ژاپن تو گویی یک اتوپیا است و جامعه ما در قعر قهقرا . آنگاه مواردی را برای اثبات ادعای خود از آن جامعه ذکر می کند که در نگاه اول جذاب و براق است اما تاملی اندک نشان می دهد به قول قرآن ظاهرش رحمت و چه بسا باطنش سختی و سستی و عذاب باشد .
لذا بر آن شدم تا تعلیقه ای کوتاه بر برخی از بندهای آن بنگارم که متن و نقد را برای ملاحظه و امعان نظر عرضه می کنم .
••••••••
قاسم جعفری:
ما از کی داریم به ژاپن می بازیم؟
تیم فوتبال ایران در روز دوشنبه 8بهمن 1397 با نتیجه سه گل بر هیچ به ژاپن باخت!
امّا این باخت چندان مهم نیست. همه مسابقات ورزشی هم بُرد دارد و هم باخت.ممکن است در یک بازی دیگر با تغییر بازیکنان نتیجه مسابقه معکوس شود.
باخت واقعی و غیرقابل جبران ما از ژاپن از حدود 150سال پیش آغاز شده است. در زمان امیرکبیر روند اصلاحات همزمان در ایران و ژاپن آغاز شد. ژاپنی ها روند اصلاحات را پی گرفتند و امروز دارند بر جهان دانش و فناوری فرمان می رانند.ولی ما امیرکبیر رهبر اصلاحات را در باغ فین کاشان با شکنجه خونین کُشتیم!!
سطور زیر تصویری کوتاه از سیمای پیشرفت های ژاپن است:
ژاپنی ها اصلا پس انداز نمی کنند
تورم در ژاپن ﯾﺎ ﺻﻔﺮ ﺍﺳﺖ ﯾﺎ ﻣﻨﻔﯽ ﺍﺳﺖ !
در ژاپن ﺧﺎﻧﻪ ﻭﯾﻼﯾﯽ ﺑﻪ ﻧﺪﺭﺕ ﭘﯿﺪﺍ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ !
از کار مردن در ژاپن یک افتخار است.
حقوق یک معلم معادل۷۵۰۰ ﺩﻻﺭ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﺩﺭ ﻣﺎﻩ ﺍﺳﺖ !
شکست در کار برای یک مدیر برابر با مرگ است.
تمامی معلمان دوره ابتدایی خانم هستند که گاهی از مادران بچه ها دلسوز ترند
ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺗﻌﻄﯿﻠﯽ ﻣﺪﺍﺭﺱ ﺑﭽﻪﻫﺎ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ !
خانم ها در ژاپن ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻋﻤﻮﻣﺎً ﮐﺎﺭﻧﻤﯽ ﮐﻨﻨﺪ !
ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺣﻘﻮﻕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺩﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻫﺎ ﭘﻮﻝ ﺧﺮﺟﯽ ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ.
اﺯ ﺍﻭﻝ ﺗﺎ ﺳﻮﻡ ﺍﺑﺘﺪﺍﯾﯽ، ﻫﯿﭻ ﺍﻣﺘﺤﺎﻧﯽ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ !
ﺩﺭ ژاپن ... !!!
ﯾﮏ :
دانش آموزان همراه با معلمان ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﻣﺪﺕ ۱۵ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﺑﻪ ﻧﻈﺎﻓﺖ ﻣﺪﺭﺳﻪ ﻣﯽﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻧﺴﻠﯽ ﻣﺘﻮﺍﺿﻊ ﻭ ﺣﺮﯾﺺ ﺑﺮ ﻧﻈﺎﻓﺖ ﻣﯽ ﮔﺮﺩﺩ .
ﺩﻭ :
هر شهروند ژاپنی که سگ داشته باشد، ﻫﻤﯿﺸﻪ ﮐﯿﻒ ﻭ ﮐﯿﺴﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﺎﺻﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻦ ﻓﻀﻮﻻﺕ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺍﺭﺩ .
ﺣﺮﺻﺸﺎﻥ ﺑﺮ ﻧﻈﺎﻓﺖ ﺭﺍ ﺳﺮﻟﻮﺣﻪ ﺍﺧﻼﻕ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ .
ﺳﻪ :کارگر و نظافتچی را اینجینر (مهندس)بهداشت می نامند و و ﻣﺎﻫﺎﻧﻪ ۵ ﺍﻟﯽ ۸ ﻫﺰﺍﺭ ﺩلاﺮ ﺁﻣﺮﯾﮑﺎﯾﯽ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺸﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﻣﺘﺤﺎﻧﺎﺕ ﮐﺘﺒﯽ ﻭ ﺷﻔﺎﻫﯽ ﺩﺍﺩ .
ﭼﻬﺎﺭ :
ژاپن هیچ منبع طبیعی ندارد(نفت و گاز و زغال سنگ و مس و فولاد و ...)و سالانه در معرض صدها زلزله قرار می گیرد ﺍﻣﺎ ﺍﯾﻦ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺑﺎﻋﺚ ﻧﺸﺪﻩ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﮐﺸﻮﺭ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﻗﺪﺭﺕ ﻫﺎﯼ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﺑﺎﺯﺩﺍﺭﺩ .
ﭘﻨﺞ :
هیروشیما فقط طی ده سال توانست ، ﺍﺯ ﻟﺤﺎﻅ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻫﯿﺮﻭﺷﯿﻤﺎﯼ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺳﻘﻮﻁ ﺑﻤﺐ ﻫﺴﺘﻪ ﺍﯼ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺩ .
ﺷﺶ :
???? اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺩﺭ ﻗﻄﺎﺭ، ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻣﺎﮐﻦ ﺑﺴﺘﻪ ﻣﻤﻨﻮﻉ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ ﻫﺎﯾﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﮐﻠﻤﻪ " ﺑﯽ ﺻﺪﺍ "(silent) از کلمه اخلاق استفاده شده است.
ﻫﻔﺖ :
یکی از مواد درسی اول تا ششم ابتدایی (گامی به سوی اخلاق است)که در آن اخلاق و شیوه تعامل با دیگران را آموزش می دهد.
ﻫﺸﺖ :
با اینکه ژاپن از ثروتمند ترین کشورهای دنیاست، ﺍﻣﺎ ﭘﯿﺸﮑﺎﺭ ﻭ ﺧﺪﻣﻪ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﻧﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﻭ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﻣﯽ ﺁﯾﻨﺪ .
ﻧﻪ :
از اول ابتدایی تا دوازده پیزی به نام "ناکامی" –مردودی -وجود ندارد چون هدف تربیت ، ﻧﻬﺎﺩﯾﻨﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ ﻭ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﺷﺨﺼﯿﺖ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﻓﻘﻂ ﺗﻌﻠﯿﻢ ﻭ ﺗﻠﻘﯿﻦ .
ﺩﻩ :
در رستوران هر کسی به انداره نیاز خود غذا بر می دارد و آخر کار در بشقاب شان پیزی نمی ماند ...اسراف وجود ندارد.
ﯾﺎﺯﺩﻩ :
میانگین تاخیر قطار در سال هفت ثانیه است مسئولین مربوطه ، ﺑﺎﺑﺖ ﺍﯾﻦ ﺗﺎﺧﯿﺮ، ﻫﺮ ﺁﺧﺮ ﺳﺎﻝ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻌﺬﺭﺕ ﺧﻮﺍﻫﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ .
ﻣﺮﺩﻣﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﺭﺯﺵ ﻭﻗﺖ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺩﻗﺘﯽ ﭘﺎﯾﺎﻥ ﻧﺎﭘﺬﯾﺮ ﺑﺮ ﺛﺎﻧﯿﻪ ﻭ ﺩﻗﯿﻘﻪ ﻫﺎ ﺣﺮﯾﺺ ﻫﺴﺘﻨﺪ .
ﺩﻭﺍﺯﺩﻩ :
دانش آموزان در مدارس مسواک خود را برداشته و بعد از صرف غذا دندان خود را تمیز می کنند و از همان کودکی مراقب سلامتی خود هستند.
ﺳﯿﺰﺩﻩ :
مدیر مدرسه نیم ساعت قبل از تقسیم شدن غذا از غذای دانش آموزان می خورد تا از سلامتی آن مطمئن شود و اگر از او بپرسی چرا ؟ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺍﯾﻦ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯﺍﻥ، ﺁﯾﻨﺪﻩ ی ژاپن ﻫﺴﺘﻨﺪ .
ﺍین که ﮊﺍﭘﻦ ﮊﺍﭘﻦ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺗﺼﺎﺩﻓﯽ ﻧﯿﺴﺖ ...
.
.
.
یکی از رموز فرهنگ ژاپنی ها را در مسیر پیشرفت نشان می دهد : نیازی به دشمنی و درگیری با دیگران نیست .
با رشد و پیشرفت تو، دیگران خود به خود شکست می خورند .
به دیگران کاری نداشته باش؛ کار خودت را درست انجام بده .
بیاییم این عقب ماندگی ها را درمان کنیم. ما با چند گل خوردن،چیزی را از دست نمی دهیم.
نقد این متن :
یک فنجان اندیشه !
کمی اندیشه بد نیست ؛
مگر پس انداز نکردن ارزش است ؟!
-آپارتمان نشینی الزاما خوب نیست و خانه ویلایی الزاما بد نیست .سنت زیست بومی ایرانیان چگونه است ؟ آپارتمان محصول اجبار زندگی شهری و جوامع مدنی ماشینی است .
ک-ار کردن خوب است اما زندگی کنیم که کار کنیم به چه معناست ؟!
-در باره حقوق معلمان هم معمولا مبالغه می شود ؛ ضمن آن که حقوق سایر شغل ها را نیز باید دید و میزان دخل و خرج در آن جامعه را با خودش باید سنجید .
-اگر محصول مدارس ژاپن این است که شکست در کار را معادل مرگ می دانند یعنی نظام آموزشی به طور مبنایی مشکل دارد . شاید به همین دلیل است زیاد می شنویم ژاپن افسرده ترین جامعه و در ردیف بیشترین خودکشی هاست .
-کدام تحقیق علمی می گوید معلمان ابتدایی همگی زن باشند الزاما خوب است ؟
-« هنگام تعطیلی مدارس بچه ها گریه می کنند » یعنی نبود نظام گرم خانواده و..
-خانم ها بعد از ازدواج کار نمی کنند یعنی کی ازدواج می کنند ؟ بچه هم به اعتراف نویسنده مدرسه و غیره را به خانه ترجیح می دهد پس این خانم ها عمر خود را صرف چه می کنند ؟! سن ازدواج در ژاپن چند است ؟ اصلا مگر پس از ازدواج کار نکردن ارزش است ؟! در جایی افاضه فرمودند در ژاپن از کار کردن مردن ارزش است پس یعنی فقط مردان در ژاپن باید آنقدر کار کنند که بمیرند !!
-به قول این نوشته « اینجینیر نظافت » ماهانه ۵ تا ۸ هزار دلار می گیرد پس دیگر چه منت و شرافتی برای معلمان است که فرمودید ۷.۵ هزار دلار می گیرند ؟
-این چه ادبیاتی است که هر که سگ دارد فلان وسیله تنظیف را هم دارد خوب که چی ؟! سگ داشتن در جامعه ما مگر شرافت است ؟!
- گزاره معلم یا مدیر مدرسه قبلاً از غذا می خورد یعنی در آن دیار به آشپزها اعتمادی نیست ؟! بعد هم مگر اثر یک غذای مثلاً سمی الزاما نیم ساعت بعد ظاهر می شود . وقتی فکر تعطیل شد اینگونه با خود کم بینی خویش را می فریبیم .
- عبارت در فرهنگ ژاپن نهادینه شده که « نیازی به دشمنی نیست »یعنی آن که تبری قرآنی و ابراهیمی تعطیل و...
مگر اسلام یا سنت بومی ایران مبتنی بر دشمنی است ؟! ولی انسان و جامعه بدون جاذبه و دافعه منطقی و ملاک مند مگر می تواند ایده آل باشد ؟
نکته مهم :
بنده اصلا در صدد نفی ارزش های مثبت اجتماعی و تجارب مفید بشری دیگر جوامع نیستم و معتقدم از آن به گونه مثبت باید بهره برد . از دستاوردهای علمی و تکنولوژی اش باید در حد توان استفاده کرد اما این دشمنی نرم که در قالب چنین نوشته های با ملت متمدن و مستعد شکوفایی ایران می شود آزارم می دهد .
خلاصه سخن :
ضمنا نویسنده محترم دقت نکرده است که اتفاقاً بر خلاف ادعای او دولت ژاپن هم به دلیل منفعت محوری یا ظلم پذیری و تسلیم در برابر آمریکا و همراهی در تحریم ها سخت ترین دشمنی را با مردم ما کرده است .
یا حق !
- هیچ نظری یافت نشد
چند رسانه ای
آخرین مطالب
- ما مدعیان صف اول بودیم.... از آخر مجلس شهدا را چیدند
- یادداشت های نماز جمعه ای؛1401/03/27
- یادداشت/با بچه محل های امام رضا ع ( ۲)
- یادداشت/با بچه محل های امام رضا ع (۱)
- گرازش تصویری/سخنرانی در شهرستان های استان خراسان شمالی به مناسبت سالروز ارتحال امام روح الله(ره)
- شب شهادت امام جعفر صادق ع مفسر شریعت نبوی ص و مبین مذهب اهل البیت علیهم السلام را تسلیت می گویم .
- یادداشت/«« منشور نمایندگی در کلام رهبری »»؛1401/03/05
- صحن مجلس شورای اسلامی
- "یادداشت های نماز جمعه ای !"؛
- حوزه کاری بنده روابط فی مابین دو قوه است اما به حرمت درخواست های مردمی و برخی مسوولان که بر این باورند حقیر به مسوولان دسترسی دارم و به حکم علاقه به مردم و به عنوان یک شهروند ادای وظیفه کردم."
- ️" یادداشت نماز جمعه ای"؛1401/02/23
- سلسله نشست های دانش پارلمانی تحت عنوان /
- گفتگوی ویژه با شبکه بین المللی سحر
- یادداشت/« در باب ارز ترجیحی »
- به نام خدای هنر آفرین "انا لله و انا الیه راجعون"
- گل واژه ای برای قدس !
- پیام دکتر_قاسم_جعفری،معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری،به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس
- ملت ایران و فرزندان انقلاب خود بلدند چگونه نهی از منکر کنند و زخم به وجود آمده در اثر نادانی برخی غفلت زدگان را مرهم بگذارند؛1401/02/05
- یادداشت یک روز کاری/نشست معاونان امور مجلس و مسئولان نظام در قوای مختلف؛1401/02/05
- ️" یادداشت های نماز جمعه ای" ؛۱۴۰۱/۰۲/۰۲
- خبرگزاری فارس؛جزئیات اولین جلسه شورای مرکزی جدید کانون دانشگاهیان ایران اسلامی؛1401/04/02
- خبرگزاری ایرنا؛معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری: هماهنگی ارکان قوه مجریه در تعامل سازنده با قوه مقننه رسالت اصلی معاونت امور مجلس است ؛1401/04/02
- رایو گفتگو؛برنامه بدون خط خوردگی؛معاون نظارت و هماهنگی امور پارلمانی ریاست جمهوری خبر داد:پرداخت بخش اعظمی از بدهیهای گذشته/ رشد بیش از ۴ درصدی اقتصاد؛1401/03/31
- خبرگزاری فارس؛رمز تبیین امامت در نگاه امام رضا(ع)؛1401/03/21
- خبرگزاری فارس؛حضور وزیر کار در کمیسیون اجتماعی مجلس میتواند منجر به تصمیمات خوبی برای بازنشستگان شود؛1401/03/18
- مجلس قوی همانند پدری است که هیمنه معنوی و افق دید کاملی دارد؛خبرگزاری مهر؛1401/02/26
- رانتخواران و دلالان نمیتوانند با مردمیسازی یارانهها کنار بیایند؛خبرگزاری فارس؛1401/02/23
- «در باب ارز ترجیحی »؛خبرگزاری فارس؛1401/02/15
- راز ماندگاری امام علی (ع )؛خبرگزاری فارس؛1401/02/03
- خبرگزاری فارس؛آمریکا و غرب پشتوانه دائمی برای آل سعود نخواهند بود.1400/12/26
- اترک،روزنامه صبح ایران؛ به مناسبت روز جهانی عدالت اجتماعی بررسی کرد1400/12/02
- خبرگزاری ایسنا؛استیضاح ثبت شده نداریم/ به صلاح نمایندگان نیست که در حوزه اجرا دخالت کنند؛1400/11/16
- خبرداغ ؛تصویب کلیات بودجه پیام امید، آرامش و گشایش را به جامعه مخابره کرد/ موفقیت وزارت بهداشت در مهار کرونا1400/10/20
- خبرگزاری میزان/حاج قاسم نظرکرده اولیاءالله و موردعنایت حق بود/ سردار دلها ویژگیهای شخصیتی خود را ناشی از تأسی به رهبر انقلاب میدانست. 1400/10/11
- خبرگزاری فارس؛بسیجی،مرزبانان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی1400/09/05
- خبرگزاری بین المللي قرآنی ایکنا؛قاسم جعفری بیان کرد: ضرورت ایجاد تعادل عقلایی در جامعه نسبت به مسئله انتصابات خویشاوندی1400/08/27
- خبرگزاری فارس؛مجلس و انتخاب پیش رو1400/08/22
- خبرگزاری فارس؛برنامههای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فضای مجلس را نسبت به وی مثبت خواهد کرد.1400/08/19
- خبرگزاری فارس؛مقایسه 2 رئیسجمهور در قبال ماجرای بنزینی/ از خنده روحانی تا دغدغه رئیسی1400/08/16
- خبرگزاری فارس؛اقدام شجاعانه سپاه در دریای عمان اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان کشید1400/08/14
- تذکر ۲۵ نماینده به روحانی درباره پیشنویس قطعنامه شورای حکام
- تذکر به وزیر علوم درباره علت نمایش پرچم ایران بدون آرم الله در دانشگاه بجنورد
- تذکر کتبی به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت نپذیرفتن یک ضامن برای تسهیلات
- تذکر به رئیس جمهور در خصوص علت عدم تکمیل گلزارهای شهدای خراسان شمالی
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم در خصوص توضیح علت اقدامات خلاف عٌرف و قانون در دانشگاه پیامنور خراسان شمالی
- تذکر آیین نامه ای دکتر جعفری در خصوص ایثارگران
- توضیح علت عدم همکاری سرپرست وزارت علوم با مجلس برای بورسیهها
- تذکر به رئیس جمهور
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم
- آقای رئیس جمهور! عدم توجه به وام ازدواج جوانان، مدیونیت روز قیامت را در پی دارد
- تذکر به وزیر ورزش و جوانان
- تذکر در خصوص تغییر زودهنگام سرپرستان دانشگاه تهران به فرجيدانا
- تذکر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس جمهوری
- تذکر دکتر جعفری در خصوص اختصاص سبد کالا،تسریع در عملیات راه آهن مشهد، بجنورد گرگان،آغاز عملیات اجرایی سد قردانلو و نماد رایج در رژیم طاغوت
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
- دخالتهای بان کی مون ناشی از موضعگیریهای نرم برخی در کشور است
- تذکر کتبی 3 نماینده مجلس درباره تخصیص نامناسب اعتبارات قرآنی سال جاری
- دولت بحث خشکسالی در خراسان شمالی را مورد توجه جدی قرار دهد
- سخنرانی دکتر جعفری در جمع عزاداران ظهر عاشورا، مسجد موسی بن جعفر
- صوت: نطق اضطراری 6 بهمن 94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- مصاحبه دکتر جعفری با رادیو اترک به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی مورخه 94/09/09
- نطق پنج دقیقه ای دکتر جعفری در صحن علنی مورخه94/08/25
- ادامه رشد علمی کشور
- صوت: نطق سالانه 4 آبان94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- صوت:گزارش حضور در حوزه انتخابیه مورخه سوم آبان 94 در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشتگان در مصاحبه تلفنی با رادیو ایران
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص تهیه و توزیع فیلم های خارجی با زیر نویس فارسی
- گزارش هفته (94/05/14)حوزه انتخابیه در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- جواب قاطع و منطقی دکتر جعفری به عملیات روانی رسانه های تشنگان قدرت در فضای مجازی
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه ها
- روز قدس روز فریاد مظلومین جهان بر ظالمین و مستکبرین
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش
- مخالفت با حذف تبصره ماده 3 طرح استانی شدن انتخابات
- صوت: نطق دکتر قاسم جعفری در مجلس940223
- دکتر جعفری در گفتگوی زنده با رادیو اقتصاد در خصوص تحصیلات تکمیلی
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص طرح ادغام شورای عالی فن آوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی
- گفتگو با رادیو گفتگو در خصوص طرح نحوه تأیید صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی
- گفتگو با رادیو ایران در خصوص طرح استانی شدن نمایندگی مجلس شورای اسلامی
نظرات/سوالات