A+ R A-

یادداشت های نماز جمعه ای ؛ ۱۴۰۰.۱۰.۳

 

یادداشت های نماز جمعه ای ؛ ۱۴۰۰.۱۰.۳

 

 

خطیب محترم جمعه در آستانه نهم دی و سالروز شهادت سردار دل ها از فضل شهادت گفت .خداوند به مجاهدان راه خدا مباهات می کند و اجر غیر قابل تصور به آنان می دهد . ندا می رسد « الجنة تحت ظلال السیوف » به شهدا که ناظر بر اعمال دیگران است  پاداشی می رسد که چشمی ندیده گوشی نشنیده و بر قلب بشری خطور نکرده است .

خلاصه این که جهاد فی سبیل الله و شهادت که اوج قله سعادت است توفیق می طلبد .

زبان ابزار ارتباط است ؛ خداوند فرمود : و قولوا للناس حسنا ،  با مردم با خوش زبانی حرف بزنید . « (وَقُل لِّعِبَادِی یَقُولُوا۟ٱلَّتِی هِیَ أَحۡسَنُۚ إِنَّ ٱلشَّیۡطَـٰنَ یَنزَغُ بَیۡنَهُمۡۚ إِنَّ ٱلشَّیۡطَـٰنَ كَانَ لِلۡإِنسَـٰنِ عَدُوّا مُّبِینا) اﻹسراء 53] به بندگانم بگو با بهترین الفاظ با هم سخن بگویند ‌و فرمود : و من احسن فولاد ممن دعا الی الله و عمل صالحا ..

دعوت به خدا با عمل صالح اصل است . 

امروز باید بصیرت را چراغ راه زندگی قرار داد ؛ العالم بزمانه لایهجم علیه اللوابس ..کسی که با معادلات جاری زمان و پیدا و پنهان روزگار آشنا باشد در هجمه فتنه ها قرار نمی گیرد .

به تعبیر رهبری این پیچ تاریخی با بصیرت و حضور آگاهانه مردم طی خواهد شد .

آمریکایی ها تصمیم گرفته اند حضور فیزیکی خود را در منطقه کم کنند و مقاصد  و نقشه های خود را به طور نیابتی در ابعاد سخت و نرم دنبال نمایند . امروز در فرایند مذاکرات  به جای گزینه نظامی از تشدید تحریم ها و ابزار رسانه و تبلیغات روانی حرف می زنند . سگ هارشان  اسرائیل را جلو انداخته اند که مانور عظیم پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله پیام خوبی برایشان بود تا قتدار این ملت را بفهمند .

البته دشمنان می دانند مردم در کنار اعتراضات به حقی که به سوء جریان امور دارند عند اللزوم در دفاع از کشور و اصل نظام اسلامی جدی پای کارند .

دشمنان از توان نظامی ایران و همپیمانانش هم به خوبی مطلعند لذا تهدیدهای نظامی شان از منظر صاحب نظران بیشتر جنگ روانی است و به جوک شبیه است .

آن ها در یک تقسیم کار حساب شده سردمداری مقابله با ایران  را در یک جنگ ترکیبی به انگلیسی ها سپرده اند . در این سو ضمن مراقبت جدی نباید خود و سرمایه های عظیم انسانی و مادی کشور را دست کم بگیریم . از مسوولان انتظار می رود این شرایط را خوب درک کنند و با تلاش علمی و برنامه‌ریزی عملیاتی امید های درست مردم را تحقق بخشند .

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
717
235
1639242
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...