A+ R A-

« ساعاتی با رییس جمهور »؛۱۴۰۱/۰۱/۱۸

« ساعاتی با رییس جمهور »؛۱۴۰۱/۰۱/۱۸

 

یک تیر است و چند نشان ؛ هم عید دیدنی با رییس جمهور است و هم ملاقات برخی مسوولان لشکری و کشوری و خادمان ملت در سایر قوا . برخی نمایندگان که زبر و زرنگ ، یا باتجربه ترند از همین فرصت عیدانه هم برای پیگیری مسائل حوزه انتخابیه بهره می گیرند . 

√ بر حسب وظیفه  به رسم میزبانی در سالن ملاقات حاضر شدم تا به نمایندگان محترم خوش آمدگو باشم . 

√ ورود به این سالن یادم آورد که یک بار سال ۱۳۹۳  دوران نمایندگی برای دیدن رییس جمهور یازدهم آمدم که فضا بسیار تشریفاتی بود وقتی وارد اتاق ملاقات می شدم بادیگارد دم در ، با نجوای عجیبی زجرم داد ؛ « چون آقای رییس جمهور ناراحت می شود لطفا با او روبوسی نکنید ! » 

اما حالا اوضاع فرق کرده بود چینش ساده اتاق با صندلی های معمولی به دل می نشست .آقای رییس جمهور دم در به طور ایستاده از تمام مهمانان استقبال می کرد . من هم جلو رفتم برای احوالپرسی ، تحیت های معمولی بینمان رد و بدل شد که آقای دکتر حسینی از سر لطف وارد صحبت شد :ایشان  آزاده و جانباز هستند . آقای رییسی با ملاحت و شوخ طبعی پاسخ داد ؛  بله ، فقط شهادت را کم دارند . واقعا آرزوی شیرینی است که برای من هر چند به شوخی بر زبان ایشان جاری شد . 

ایشان پس از همه همان پایین مجلس بر صندلی نشست و مجدداً با کلماتی گرمابخش باب سخن را باز کرد . این تواضع و بی تکلفی در ذائقه دیدار کنندگان حقیقتا شیرین بود . سید ابراهیم ، سال را تبریک گفت و با خوشرویی افزود بالاخره همگی مهمان خداییم و بر سفره رمضان نشسته ایم و از معنویت این ماه ، انس با کتاب خدا فضیلت شب های قدر  و مولد با برکت امام مجتبی علیه السلام و..رزق می خوریم ؛ یکی از حاضران  زبان به خوش طبعی گشود که البته خشکه هم حساب کنید ما می پذیریم ؛ حاضران سالن برای لحظه ای از ته دل خندیدند . 

بیت الغزل سخنان و آرزوهای همگانی سربلندی ملت و کشور و ایجاد گشایش و شکوفایی در امور اقتصادی فرهنگی سیاسی امنیتی و غیره بود .

در قبال ابراز محبت و احساسات و اعلام رضایت مردم از پر تحرکی  و چابکی دولت که از زبان نمایندگان روایت می شد ایشان با جدیت می گفت ان شاء الله اين کارها به نتیجه برسد که البته می رسد ما باید تلاش کنیم مردم نتایج عملی کارها را ببینند . خدا هم قطعا کمک می کند .

در خصوص مذاکرات اطمینان خاطر می داد که از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد و برخی نگرانی ها که عزیزان ولایی مطرح می کنند پیش نخواهد آمد . دولت از منویات و فرامین راهبردی رهبری تبعیت کامل خواهد کرد . 

یکی از نمایندگان از حضور ایشان در خوزستان برای دومین بار در روزهای اول سال تشکر کرد پاسخ جالبی داد . من به مردم شریف خوزستان گفته ام دوباره سه باره و بیشتر ، آنقدر به خوزستان خواهیم آمد که مشکل مردم برطرف شود  . مردم خوزستان بسیار خوبند و حق بر دوش همه دارند . 

برخی افراد از رابطه ی خوب مجلس و دولت سخن گفتند و برخی هم به نوعی آسیب شناسی کردند و به خلأ هاي موجود و لزوم ترمیم آن اشاره داشتند . چند نفر به تلاش های دکتر حسینی و روحیه اثرگذار ایشان در مجلس اشاره کردند که آقای رییسی با حالت تایید و نوعی ملاحت می گفت ؛ سفارش ما را هم به دکتر بفرمایید . برخی هم آقای رییس جمهور را به استان و حتی حوزه انتخابیه خود دعوت می کردند . ارائه نامه های درخواستی حاوی مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه هم بخشی از ماجرای دیدار عیدانه بود . یکی از نمایندگان پسر سوم دبستانی خود را همراه آورده بود تا برایش خاطره ای شیرین ثبت شود که دیدم عیدی هم از دست سید دریافت کرده است ،. البته یک تراول چک ۵۰ هزار تومانی . به عبارتی از حاتم بخشی های هیجانی که بعضی مسوولان ریز و درشت  با دیدن یک صحنه گرفتار آن می شوند خبری نبود . 

یکی از نمایندگان مشکلات حوزه خود را طرح کرد و نامه هایی را نشان داد که آقای رییسی طبق معهود پرسید راهکار هم ارائه کرده اید یا فقط طرح تقاضاست ؟ .

در حاشیه مراسم دقایقی با حاج آقای رستمی رییس نهاد رهبری ، مسائل جاری علمی فرهنگی و..در دانشگاه ها را مورد مباحثه قرار دادیم . 

چابکی این دولت و پرکاری آن یک نکته کاملا واضح است . برای مثال شخص آقای رییس جمهور پس از جلسات متراکم نیمروزی به همراه جمعی از کابینه عازم استان البرز شد . آقای دکتر حسینی در ادامه سفرهای قبلی عازم مازندران شد . یکی از وزرای محترم با خود بنده ساعت ۱۸ در این روز تعطیل قرار داشت و ..

خدا کند این همه زحمت به لطف الهی و به یمن دعای پاکان و مومنان و به نتیجه های ملموس و مقبول برسد در پیشگاه امام و شهدا و همه دلسپردگان به حقیقت شرمنده نگردیم .

 ان شاء الله ..

 

????✏" با مردم تا اوج"

کانال اطلاع رسانی و بیان دیدگاه های آزاده سرافراز، #دکتر_قاسم_جعفری،معاون امور نظارت و هماهنگیِ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری،نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی،...

https://t.me/bamardomtaouj

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
104
210
1622221
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...