A+ R A-

یادداشت.......1401/08/12

« نیاز به فرمانده مقاومت ! »

یادداشت.......1401/08/12

دو روز پیش هیات دوستی پارلمانی مجلس سوریه طبق برنامه دیداری هم با معاون رییس جمهور در امور مجلس داشت . دو عضو مجلس ما هم در جلسه حاضر بودند .بعد از تعارفات معمول  صحبت های رسمی خوبی رد و بدل شد . در پایان حیفم آمد طرح نکاتی را از مهمانان جمهوری اسلامی دریغ کنم .  با زبان عربی خوش آمد گفتم و به لحاظ رعایت یروتوکل سخنم را به فارسی ادامه دادم ؛

« ۹ سال پیش که عضو گروه دوستی پارلمانی مجلس ایران با سوریه بودم در اوج جنگ داخلی که گفته می شد ۷۰ درصد خاک سوریه دست معارضه و تروریست ها است در قالب یک هیات پارلمانی به کشور شما آمدیم . ظرف سه روز حدود ۱۸ دیدار انجام شد . فراموش نمی کنم ابووائل مشاور اعظم حافظ اسد و بشار که گفته می شود مهندس اصلی روابط ایران و سوریه است با حرارت و حماسه می گفت به جای هیات دوستی پارلمانی بگویید « گروه برادری » چون ما یک خانواده هستیم و سطح روابط بالاتر از دوستی است . به آن ها گفتم امروز بخشی از فشارهای استکبار و جامعه غربی که در پوشش های رنگارنگ بین المللی و نام و نشان دار پنهان می شود علیه ملت ما به دلیل حمایت ملت ایران از مردم سوریه است . کارشناسان سیاسی و صاحب نظران زیادی معتقدند غربی ها از این که ایرانی ها و در راس آنان سردار جاودانه و شهید القدس قاسم سلیمانی ، سردار شهید همدانی و دیگران سوریه را با کمک مردم و نظام این کشور از دهان اژدها بیرون کشیدند بسیار عصبانی اند و با درونی پر کینه پیوسته منتظر انتقام هستند . مرحوم ابو وائل راست می گفت ما دو ملت ، دوستان دوران سختی هستیم ؛ سوریه در جنگ تحمیلی ۸ ساله مردانه در کنار ملت ایران ماند و معروف است که مرحوم حافظ اسد به پسرش وصیت کرد زنهار زنهار که فریب قول ها و وعده و وعید حکام مرتجع عرب را بخوری و از ایران فاصله بگیری ، بدان هر اندازه که حکام عرب دروغگو و فریب کارند ایرانیان صادق و کمک کار تو خواهند بود . در ماجرای فتنه اخیر و جنگ هیبریدی غربی ها علیه ملت ایران در واقع ما تاوان پشتیبانی از جبهه مقاومت در فلسطین سوریه عراق یمن و ..پرداخت می کنیم . یادم هست در همان سفر پس از پایان دیدار رسمی با بشار اسد اعضا رفتند و من ماندم تا دو نکته را به استناد دو آیه به ایشان بگویم ؛ ۱- باید برای قرار گرفتن در جانب حق تلاش کرد و آنگاه از دشمنی ها و کثرت مخالفان هراس نکرد .قرآن کریم فرمود ؛ « { ٱلَّذِینَ قَالَ لَهُمُ ٱلنَّاسُ إِنَّ ٱلنَّاسَ قَدۡ جَمَعُوا۟ لَكُمۡ فَٱخۡشَوۡهُمۡ فَزَادَهُمۡ إِیمَـٰنا وَقَالُوا۟ حَسۡبُنَا ٱللَّهُ وَنِعۡمَ ٱلۡوَكِیلُ } آل عمران: ۱۷۳] وقتی به مومنان گفتند همه عالم احزاب و گروه ها در برابرتان صف کشیده اند ایمان شان دو چندان شد و گفتند خدا با ماست و او بهترین وکیل است .

۲- لازمه ظفر ،  بشارت رسیدن به طمأنينه  و رهیدن از نگرانی و هراس و بهشتی شدن آن است که «« ربنا الله »» بگوییم و بر آن استقامت کنیم . { إِنَّ ٱلَّذِینَ قَالُوا۟ رَبُّنَا ٱللَّهُ ثُمَّ ٱسۡتَقَـٰمُوا۟ تَتَنَزَّلُ عَلَیۡهِمُ ٱلۡمَلَـٰۤىِٕكَةُ أَلَّا تَخَافُوا۟ وَلَا تَحۡزَنُوا۟ وَأَبۡشِرُوا۟ بِٱلۡجَنَّةِ ٱلَّتِی كُنتُمۡ تُوعَدُونَ }فصلت: ۳۰]

معروف است که در دیدارهای دیپلماتیک بسیار اتفاق می افتد که حاشیه ها از متن پربارتر است ؛ یکی از اعضای هیات سوری با اشاره به یکی از سرداران حاضر که سابقه دفاع از حرم را داشت گفت کاش دوباره می آمدید ، گفتم مگر جنگ تمام نشد ؟ حسرتی کشید و افزود ؛ «« الیوم نحتاج الی القادة المقاومين أكثر من قبل » نیاز ما به فرماندهان مقاومت بیش از گذشته است . در حین بدرقه مهمانان بودیم که یکی شان از فرصت استفاده کرد و گفت من از منطقه نبل الزهراء هستم با شادمانی گفتم درود بر شما « سکان مدینتی النبل و الزهراء عند الشعب الايراني أيقونة المقاومة و المظلومية معا » ساکنان این دو شهر برای ایرانی ها هم نماد مظلومیت اند و هم سنبل مقاوت و پایمردی آرزو می کنم بتوانم منطقه را زیارت کنم .

 

راست می گفت حتی نیاز ما ایرانی ها به به فرماندهان مقاومت بیش از گذشته است . فرماندهانی که جنگ ترکیبی را می فهمند فتنه ها را می شناسند  دیده بصیر و عبرت بین دارند و هنر تبیین و توجیه ارزش ها  مفاهیم و آن چه بر امت گذشته است را برای نسل های امروز که تشنه حقایق اند دارند . همین هایی که ممکن است به دلیل قبض و بسط روحی ناخواسته پیاده نظام دشمن در کف خیابان شوند اما به تعبیر پدرانه رهبری معظم فرزندان خود ما هستند و حسابشان از آموزش دیدگان برای جنایت قطعا جداست .باور ما آن است که دلبستگی نسل های پس از انقلاب به آرمان های اصیل آن قطعا کم تر از گذشتگان نیست . شکی نیست که بلوغ عقلی و فکری و تجربی آنان به حکم تحول و تطور زمانه بسی بیش از گذشته و نسل های قبل است گر چه باید بدانند که به همین میزان بیش از گذشتگان در معرض آسیب ها و خطرات انحراف ساز هستند . فضای مجازی به موازات مزایا و محاسنی که برای تسهیل کارها و جریان آزاد اطلاعات در بر دارد می تواند منشا خسارات جبران ناشدنی فردی اجتماعی مالی فرهنگی اخلاقی و غیره باشد . جوان های عزیز باید خوب فکر کنند چه باعث می شود که افرادی مدعی آزادی بیان اندیشه و عمل ،جوانی چون طلبه شهید آرمان علی وردی را در چنبره فکر بسته خود اسیر کنند به شیوه نازی ها شکنجه کنند و چون از خواسته نامشروع و غیر انسانی شان تمکین نکرده به شیوه مستبدان و داعش صفتانه او را مقتول فکر و رفتار سمی خود سازند ؟! این که سال ها پیش رهبری فرمودند فضای مجازی یک قتله گاه است کاملا کارشناسانه و ناشی از درک واقعی میدان اجتماع بود.

جوانان عزیز بدانند ایجاد حکومت اسلامی از نظر غربی ها جرمی قابل گذشت نیست . تقابل با منافع نامشروع استعمارگران برایشان بسی ناگوار است قریب به ۴۵ سال است نگران از دست رفتن منافع نامشروع خود در جای جای دنیا هستند پس نمی توانند به راحتی از آن چشم پوشی کنند میشل فوکو در کتاب « ایرانیان چه رویایی در سر می پرورانند » می گوید ایرانیان می گفتند : « به میل خودشان ما را رها نمی کنند همان طور که ویتنام را رها نکردند . دلم می خواست جواب بدهم آمادگی شان برای رها کردن شما به خاطر نفت ، به خاطر خاورمیانه و.. کمتر از ویتنام است . ..چگونه می توانند خود را از این موضعی که می شود با آن صحنه جنگ را تغییر داد یا سرنوشت صلح را به دست گرفت محروم کنند ؟» . چرا نباید نسل جوان ما فکر کند که راه حل اصلاح و رسیدن به اهداف از جمله آزادی و نقد و اعتراض، خون پاشی در کف خیابان نیست ، چرا نباید راه انتقاد سازنده و پویا را رها کرد و به بد دهنی ، شکستن تابوهای اخلاقی و تاراج تراث فرهنگی روی آورد و با به بار آوردن تلفات جانی و ایراد خسارات فراوان مالی ، امنیتی  و اجتماعی در صدد تامین خواسته های ویرانگر دشمن گام برداشت ؟!  عنوان دانشجو در حافظه تاریخی ملت ما همیشه قداست داشته است چگونه است که امروز بدترین سخن ها و رکیک ترین فحش ها را باید از دهن افرادی متظاهر به دانشجویی شنید ؟ جوان عزیز به عنوان نمونه فرد ضد انقلابی که خود معترف است با پول این مملکت و همین مردم بورس شده و بانک ژن ایرانیان را در مقیاس بیش از ۲۲۰۰ عدد به بهانه تحقیق رساله دکتری به انگلیسی ها فروخته و بعد هم از بازگشت به ایران سر باز زده و تازه از این که سند وثیقه او را به اجرا گذاشته اند شاکی است چگونه می تواند دلسوز مردم باشد ؟ چرا باید با تحریک چنین فردی به خیابان آمد و در حرث و نسل آتش افروخت ؟ امثال این اعجوبه ها تحت عناوین مختلف فردی و گروهی مثل منافقین و سایر گروهک ها کم نیستند اما تشخیص سره از ناسره هم چنانچه در پی حق باشیم و وجدان حقیقت جو و فطرت پاک و عقل سلیم را تراز قرار دهیم اگر چه زحمت دارد اما دست نایافتنی نیست .

فردا به حول و قوه الهی ۱۳ آبان است و حضور پر شکوه مردمی شور و نشاط و استمرار ایستادگی ملت ایران در برابر استکبار را به تصویر خواهد کشید .حضور دانش آموزان دانشجویان ، بانوان بیشتر ضروری می نماید چون این ها در این ایام بیش از دیگران هدف جنگ هیبریدی دشمن بودند .البته شکی نیست که اینک به قول آن نماینده سوری در عرصه رویارویی جنگ ترکیبی و جهاد کبیر و همه جانبه به وجود فرماندهان مقاوت بیش از گذشته نیاز است . پس بسیجیان خمینی ره و خامنه ای از هر صنف و طایفه و قوم و مذهبی باید مسلح به سلاح علم و ایمان و قلم و بیان مهیا باشند . گر چه نسل حججی ها و آرمان علی وردی ها در این زمانه ثابت کردند که همچون نسل انقلاب و دفاع مقدس ،  چون دانش آموز شهید حسین فهمیده جان و سر را هدیه می کنند اما از ارزش ها از خاک از دین و وطن نخواهند گذشت .

ما گر ز سر بریده می ترسیدیم

در محفل عاشقان نمی رقصیدیم

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
123
381
1637366
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...