ضرورت اجرای قانون جامع آموزش‌های مهارتی/ آموزش‌های نظری به حد اشباع رسیده‌اند

 ضرورت اجرای قانون جامع آموزش‌های مهارتی/ آموزش‌های نظری به حد اشباع رسیده‌اندسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:با توجه به اینکه بخشی از کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظارت بر بخش های کاری و همچنین اصلاح قوانین مرتبط با بخش‌های آموزشی است لذا در تلاشیم در سال جدید قانون جامع آموز‌ش‌های مهارتی در صحن بررسی و به رای گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: بخشی از فعالیت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بررسی اجرای قوانین خاص بخش‌های آموزشی و علمی کشور مرتبط است که یکی از این قوانین شامل قانون جامع آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است که علی‌رغم رای آوردن و تصویب در کمیسیون هنوز در صحن بررسی نشده است.

وی گفت: در این قانون به بررسی جامع مشکلات موجود در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی پرداخته می‌شود چرا که در حال حاضر آموزش های نظری به حد اشباع رسیده است و فارغ‌التحصیلان مهارت و حرفه‌ لازم برای احراز شغل را یاد نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نظارت عالی بر تجمیع مراکز آموزش‌ مهارتی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: مراکزی همچون سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی به لحاظ ماهیتی با هم موازی کاری دارند و قانون جامعی که از این موازی کاری جلوگیری کند، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات با کمک دستگاه‌های مرتبط و مراکز پژوهش‌های مجلس توانسته قانون جامع آموزش‌های مهارتی را در کمیسیون تصویب نماید و اگر این قانون در صحن رای بیاورد یک ساماندهی خود به جهت سیاست گذاری در نقش آموزشهای مهارتی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در واقع بواسطه این قانون الزامی وجود ندارد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی با یکدیگر ادغام شوند بلکه بواسطه این قانون می‌توان از تداخل کاری، موازی کاری جلوگیری نموده ضمن تقسیم وظایف پازل مهارتی کشور را تکمیل کرد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید
....