A+ R A-

وزیریشنهادی علوم یکشنبه به مجلس می‌رود

وزیریشنهادی علوم یکشنبه به مجلس می‌رودسخنگوی کمیسیون آموزش گفت: بررسی‌های اولیه در مورد وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون آموزش انجام شده و روز یکشنبه هم میزبان وی خواهیم بود.

به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از بررسی جریان رسانه‌ای علیه مجلس پس از معرفی وزیر پیشنهادی علوم در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت:‌ می‌خواهند اینگونه جلوه دهند که مجلس، نقطه مقابل دولت است در حالیکه نمایندگان با رفتار منطقی خود نشان داده‌اند که در راستای سوگندشان عمل می‌کنند.

وی با اشاره به حضور ۲ تن از وزرا در صحن علنی امروز برای پاسخگویی به سؤال نمایندگان و قانع شدن سؤال کنندگان افزود: بررسی‌های اولیه در مورد وزیر پیشنهادی علوم در کمیسیون آموزش انجام شده و روز یکشنبه هم میزبان وی خواهیم بود.

جعفری به بحث پذیرش ۱۲هزار یا ۱۹هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس گزارش خوبی به کمیسیون داد که بر اساس آن دانشگاه آزاد به جای اینکه برای هر رشته-محل مجوز اخذ کند اقدام به اخذ مجوز به صورت یکجا برای رشته‌-محل‌های جدید کرده است.

وی افزود: وزارت علوم پاسخ درستی به موضوع ذکر شده نداده که یا ناشی از فقدان قدرت برای پیگیری و برخورد با این تخلف و یا ناشی از تساهل آنها در این باره است.

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: علت حساسیت این کمیسیون بر روی این موضوع تحصیل ۵۰۰هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد با چیزی حدود ۱۰هزار هیأت علمی است.

وی با یادآوری اینکه نسبت استاندارد در دنیا بین استاد و دانشجوی تحصیل تکمیلی یک به ۵۰ است، خاطرنشان کرد: این نسبت در دانشگاه آزاد یک به ۵۰ است که این به جایگاه علمی کشور ضربه خواهد زد.

جعفری تصریح کرد: نظر کمیسیون در این است که وزارت علوم نگاهی غیروزارتی به دانشگاه آزاد دارد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
116
445
1644407
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...