A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعیین تکلیف دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند دغدغه مجلس است/ دولت باید به بودجه آموزش و پرورش نگاه جدی‌تری داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش مجلس: تعیین تکلیف دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند دغدغه مجلس است/ دولت باید به بودجه آموزش و پرورش نگاه جدی‌تری داشته باشدعضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با ایسکا: در بودجه آموزش امسال در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سایر بخش‌ها رکود 1/8 درصد داشته ایم.

در بخش سند بنیادین تقریبا هیج بودجه ای در نظر گرفته نشده است و متاسفانه در آموزش و پروررش به این بخش که اهمیت بالایی دارد بی توجهی جدی شده است. جعفری همچنین در این گفت و گو با اشاره به دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند گفت: تعیین تکلیف دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند دغدغه مجلس است

جعفری در خصوص تخصیص بودجه در حوزه های مختلف در سال جاری نسبت به سال گذشته اذعان داشت:در بخش هایی همکاران معتقد هستند که افزایش نسبی وجود داشته است اما به اعتقاد من این افزایش ها فقط در بخش علمی رخ داده به شرطی که تخصیص هم در نهایت به درستی صورت گیرد.

نماینده کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس درادامه گفت: مخصوصا قسمت آموزش و پرورش در بودجه امسال به اعتقاد من بسیار مظلوم واقع شده، ما فکر می کنیم که اگر بگویم به این بخش واقعا ظلم می شود حرف گزافی نیست. به دلیل اینکه اگر افزایشی در بودجه کل محاسبه شده فقط برای حقوق پرسنل است و در سایر بخش‌ها، مانند مدارس شبانه روزی، پژوهشکده های زیر مجموعه آموزش و پرورش، اردوگاه ها، روستاهای مرکزی و غیره کاهش بودجه داشته ایم.

او در ادامه در خصوص درصد کاهش بودجه اظهار داشت: انتظار داریم بودجه آموزش و پرورش در جلساتی که با وزیر و مسئولان داریم اصلاح شود همچنین بودجه وزارت علوم هم در بخش‌های دیگر تصحیح شود.

تعیین تکلیف دانشگاه‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند دغدغه مجلس است

قاسم جعفری در ادامه در خصوص دغدغه ای که در حال حاضر در کمسیون ها در ارتباط با بودجه وجود دارد گفت: ابتدا بودجه باید اجرایی در نظر گرفته شود و در شرایطی که تحریم و توطئه‌های بین المللی علیه کشور وجود دارد باید تلاش کنیم به سمت اقتصاد بدون وابستگی به نفت حرکت کنیم و به قول قدیمی ها مرگ یک بار شیون یک بار.

دولت باید به بحث بودجه آموزش جدی تر نگاه کند.

نماینده مردم بجنورد در ادامه در خصوص اینکه تکلیف دانشگاه هایی که با سرپرست اداره می شوداظهار داشت: یکی از دغدغه هایی که در کمیسیون آموزش مجلس داریم همین موضوع اداره دانشگاه‌ها توسط سرپرست است که انشاالله با کمک وزیر هر چه سریعتر بتوانیم با شورای عالی انقلاب فرهنگی به اجتماع برسیم. زیرا نبود سرپرست باعث آفاتی خواهد شد که تعویق برنامه های دزار مدت یکی از این موارد است.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
47
224
1639787
شنبه، 08 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...