A+ R A-

بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان جویای کار/تقویت اقتصاد مقاومتی با رشته‌های کاربردی مهیا می‌شود

 بلاتکلیفی فارغ‌التحصیلان جویای کار/تقویت اقتصاد مقاومتی با رشته‌های کاربردی مهیا می‌شودسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزارت علوم باید به صورت جدی مشکلات موجودی که منجر‌ به حجم زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی جویای کار می‌شود را برطرف سازد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل از باشگاه خبرنگاران، قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارداشت: وزارت علوم باید به صورت جدی در خصوص حجم بالای فارغ‌التحصیلان بیکار تدبیری به خرج دهد.

وی گفت: به علت آموزش‌های کمی و بدون توجه به مقتضیات جامعه در یک سری رشته‌های علوم انسانی به صورت بی حد پذیرش شده و اکنون با معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان حتی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مواجه گشته‌ایم.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با انباشتی از معلومات غیر کاربردی مواجه‌اند، خاطر نشان کرد: دانشجو باید بر اساس مهارت آموزی فارغ‌التحصیل شود و به بحث پرورش نیروی انسانی بر اساس دانش روز اقدام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: این موضوع با توجه به حساسیتی که دارد بلافاصله پس از اتمام بررسی بودجه در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی خواهد شد./

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
39
902
1641068
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...