A+ R A-

نماینده مردم بجنورد: مساجد متولی پیدا کردند

 نماینده مردم بجنورد: مساجد متولی پیدا کردندبجنورد - ایرنا - نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: با تعیین سازمان اوقاف، مساجد و امور خیریه، مساجد متولی پیدا کرده و از این پس مورد حمایت بیشتری قرار می گیرند.

[نماینده مردم بجنورد: مساجد متولی پیدا کردند]

به گزارش ایرنا قاسم جعفری دوشنبه شب در گردهمایی تقدیر از فعالان کانونهای مساجد خراسان شمالی اظهار کرد: با مشخص شدن متولی برای مساجد کشور، نگاه حمایتی به این مکان دینی بیش از گذشته جدی و دارای برنامه خواهد شد.

به گفته وی قبل از مشخص شدن متولی برای مساجد کشور، احساس نیاز زیادی به حمایت از این مکان دینی از سوی دستگاه ها و نهادها می شد.

وی افزود: اکنون در کمیسیون فرهنگی مجلس، طرح ساخت، تعمیر و تجهیز مساجد که با قید یک فوریت تصویب شده بود، در دست بررسی است که تا تاکنون هشت ماده از مواد طرح مزبور در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

جعفری همچنین در خصوص انتخاب هیات امنای مساجد، افزود: یک ماده از طرح مزبور به این موضوع اختصاص دارد و از موسسان و بانیان خیر، امام جماعت، عضو کانون فرهنگی هنری مسجد، بسیج، معتمدان و نمازگزاران در ترکیب هیات امنا استفاده می شود.

وی با اشاره به فراز زیبای بیان حضرت امام (ره) که مسجد را سنگر خوانده و خواستار ا حفظ آن شده بودند، گفت: همواره مسجد پایگاه و اساس انقلاب اسلامی است و نباید از عمران فیزیکی و معنوی آن دریغ شود.

وی همچنین به تلاش دشمنان در ضربه زدن به اسلام ناب محمدی با تراشیدن گروههایی چون داعش گفت: مسلمانان مرجعیتی دارند که راهنمای آنها برای حفظ هوشیاری در برابر توطئه دشمنان است و هرگز دست از مقاومت در برابر آن ها برنخواهند داشت.

مسوول دبیرخانه کانون های مساجد خراسان شمالی نیز با ارایه گزارشی از آخرین وضعیت این بخش گفت: اکنون در این استان 325 کانون مسجد با بیش از 22 هزار نفر عضو فعال است.

هاشم شیرازیان، کسب یک رتبه از شیروان در جشنواره قرآنی کشور، یک رتبه از جاجرم در مسابقات وبلاگ نویسی، دو رتبه در جشنواره دوستدار کتاب روستا از روستاهای قلعه خان مانه و سملقان و طبر جاجرم را از توفیقات اعضای کانونهای مساجد استان در سال جاری برشمرد.

همچنین در این گردهمایی علاوه بر اهدای لوح تقدیر به شماری از فعالان کانونهای مساجد استان، از کتاب 'مس های طلا شده'، نوشته الهی فرد و نرم افزار چند رسانه ای تفسیر 'خانه های آسمانی' طراحی شده توسط رضا نوری، رونمایی شد. 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد نامگذاری شده است.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
74
194
1639590
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...