A+ R A-

بررسی و موشکافی فواید و آسیب های احتمالی طرح استانی شدن انتخابات مجلس

بررسی و موشکافی فواید و آسیب های احتمالی طرح استانی شدن انتخابات مجلس«قاسم جعفری» نماینده بجنورد در مجلس از جمله مخالفان طرح است در گفت و گو با گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا به مساله ضعف تحزب اشاره کرد و گفت: بنده در صحن علنی نیز سوال کردم که اگر انتخابات استانی شود افراد در استان چگونه رای خود را بدست می آورند در حالی که احزابی که از دل مردم بیرون می آیند در استان ها وجود ندارد؟! تجربه به ما نشان داده است که احزاب با دولت ها می آیند و با دولت ها می روند. درچنین شرایطی روشن است که نمایندگان استان به گروه های نفوذدار وابسته می شوند.

جعفری ادامه داد: بر اساس قانون اساسی باید مردم به نمایندگان خود دسترسی داشته باشند و با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مجلس فاصله میان مسوولان نظام و عشایر و جوامع روستایی بیشتر شده و دیگر دسترسی این مردم به مقامات استانی سخت تر می شود و اگر نماینده بخواهد از کل استان رای بیاورد توجهش به شهرستان های آن کمتر خواهد شد.

به گفته وی این درحالی است که یکی از دلایلی تمایل نمایندگان شهرستان ها برای استانی شدن انتخابات انتخابات این است که مردم در این نواحی برای حل مشکلات جزیی خود به نمایندگان بیش از اندازه فشار می آورند اما داشتن یک نماینده برای این مردم یک اعتبار به حساب می آید و اجرایی شدن این طرح موجب می شود که شهرستان های کوچک سخنگوی خود را از دست داده و دیگر به راحتی به نمایندگان خود دسترسی نداشته باشند.

جعفری همچنین اجرای این طرح را مغایر امنیت ملی دانست و گفت: شهرهای بسیاری دارای قومیت های متفاوت و مذاهب و نژادهای گوناگون هستند که اگر بخواهیم آن ها را استثناء کنیم، مغایر با قانون اساسی و عدالت رفتار کرده ایم البته اجرای این طرح هزینه های بیشتری را برای نمایندگان به دلیل سرکشی به مناطق بیشتر بوجود خواهد آورد.

نماینده بجنورد در خصوص افزایش نگاه ملی در نمایندگان مجلس در نتیجه این طرح نیز گفت: اگرچه یکی از مزایای طرح استانی شدن انتخابات مجلس ملی شدن افکار نمایندگان خواهد بود، اما به نظر من چنین نتیجه یی نیز بدست نخواهد آمد و اکنون نمایندگان بیشترین توجه و احترام خود را به مردم شهرستان های خود می گذارند اما بعد از اجرای این طرح به صاحبان قدرت و نهادهای شبکه یی توجه خواهند کرد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
114
194
1639630
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...