A+ R A-

نماینده مجلس: مواد مخدر اصلی ترین آفت جامعه بشری است

 نماینده مجلس: مواد مخدر اصلی ترین آفت جامعه بشری استسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مواد مخدر اصلی ترین آفت امروز جامعه بشری و حتی از بلایای گسترده طبیعی نیز خطرناک تر است.

[نماینده مجلس: مواد مخدر اصلی ترین آفت جامعه بشری است]

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از ستاد مبارزه با موادمخدر، قاسم جعغری افزود: مواد مخدر روح، فکر و اندیشه آدمی را نشانه گرفته و انسان را از درون تهی کرده و با فروپاشی وحشتناک، کشورها را دچار خلل می سازد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر رویکردی بسیار ارزنده است، افزود: باید ارگان های مسوول و متولیان امور اقدامات لازم را جهت اجتماعی شدن مبارزه با مواد انجام دهند و اراده عمومی نیز وارد عمل شود و این مساله میان همه مردم نهادینه سازی شود.

وی ادامه داد: احساس مسوولیت در مبارزه اجتماعی با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد باید میان خانواده ها، مردم، رسانه ها، قانونگذران و اساتید دانشگاه پررنگ تر شود ولی مکانیزم های آن همزمان در جامعه توسط متولیان امور ایجاد شود تا شاهد کاهش گرایش به مواد مخدر به ویژه میان جوانان و نوجوانان باشیم.

جعفری در بخش دیگری اظهار کرد: گاهی هنرمندان هم الگوی مناسبی برای پیشگیری از اعتیاد نیستند و با سیگار کشیدن به گونه ای برای جوانان و طرفداران خود مشکل ایجاد می کنند.

به گفته وی، گویا کشیدن سیگار نه تنها هنرمندان بلکه دیگر افراد را به شهرت می رساند و نوعی امتیاز محسوب می شود، در حالی که گروه های الگو در عمق آموزش تاثیرگذارند و بهترین بهره را می توانند در جهت سالم سازی جامعه ارائه دهند.

وی با بیان اینکه جامعه باید نگاه پذیرنده توام با درایت به معتادان بهبود یافته داشته باشد، گفت: آموزش های پیشگیری از اعتیاد نیز باید به روز رسانی شود.

** باید موضوع گرایش جوانان به سمت محرک های صنعتی آسیب شناسی شود

وی ادامه داد: اسلام و مبانی دینی هرگز جلوی شادی را نگرفته است بلکه توجه جدی نسبت به این مساله دارد ولی اینکه چرا برخی جوانان به سمت محرک های صنعتی به دلیل کسب شادی سوق یافته اند، باید آسیب شناسی شود و در راستای این مساله لازم است، اقدامات پژوهشی انجام گیرد.

جعفری اظهار کرد: به لحاظ علمی این مساله قابل پژوهش است ولی نباید نگاه اتهامی نسبت به این موضوع داشت که چون کمبود شادی بوده، فرد به سمت روان گردان روی آورده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید آموزش های لازم برای پیشگیری از اعتیاد به روزرسانی شود؛ بسیاری از خانواده ها و جوانان اطلاعات کافی در مورد مخدرهای صنعتی نداشته و گاهی ناخودآگاه و به بهانه های لاغری، زیبایی و با پیشنهاد دوستان این مواد را استفاده کرده و زمانی متوجه می شوند به این مواد معتاد شده اند.

وی با بیان اینکه عوارض روحی، جسمی و اجتماعی مواد مخدر صنعتی چندین برابر نوع مخدرهای سنتی بوده و ترک آن یا غیرممکن یا بسیار پیچیده است، اظهار کرد: جامعه پذیر شدن معتادان بهبود یافته و خانواده های آنها بسیار پیچیده است و بخش از آن به اراده فرد و بخشی به جامعه و مسوولان بازمی گردد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: باید قوانین در این زمینه اصلاح و زمینه اشتغال این افراد در جامعه فراهم شود تا معتادان بهبود یافته جهت اداره زندگی مجبور به بازگشت به چرخه اعتیاد جهت امرار معاش و فروش مواد مخدر نشوند.

جعفری افزود: دولت باید طرح های لازم را در این زمینه به صورت لایحه ارائه تا مجلس شورای اسلامی هم همکاری لازم را انجام داده و جهت تصویب آن اقدام کند.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
131
194
1639647
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...