A+ R A-

اعمال نظر کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بخش‌نامه اخیر وزارت علوم/پذیرش دانشجو بر اساس عدالت باشد

 اعمال نظر کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بخش‌نامه اخیر وزارت علوم/پذیرش دانشجو بر اساس عدالت باشدسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، از اعمال نظر کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بخش‌نامه اخیر وزارت علوم مبنی بر پذیرش استعدادهای درخشان دانشگاه‌ها در مقطع ارشد بدون برگزاری آزمون خبر داد.

قاسم جعفری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزییات جلسه امروز یک‌شنبه(20 اردیبهشت) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: از بررسی موضوع مطرح شده در رسانه‌ها در خصوص سوء‌استفاده مالی از صندوق رفاه دانشجویان و ادعای برخی افراد مبنی بر اطلاع کمیسیون آموزش مجلس از این موضوع، گفت: در این باره با یکی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مصاحبه صورت گرفته که در جلسه کمیسیون وی گفت بنده چنین تعبیری را نداشتم و رسانه‌ها برداشت خود را در خصوص این تخلف نوشته‌اند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در خصوص سوء‌استفاده مالی از صندوق رفاه دانشجویان کمیسیون آموزش مجلس به صراحت اعلام کرد که ضمن اینکه درخواست ما این است که با هر نوع سوءاستفاده‌ای برخورد و قانون اجرا شود اما کمیسیون از چنین تخلفی اطلاع نداشته است.

وی افزود: در حالی که کمیسیون آموزش مجلس از قانون حمایت می‌کند از انتصاب موارد غیر صحیح بارها اعلام تبری کرده است.

جعفری با یادآوری اظهارات اخیر معاون آموزشی وزارت علوم مبنی بر پذیرش دانشجو به جای تمرکز به دانشگاه‌ها واگذار می شود، گفت: در حال حاضرطرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حال بررسی است و به تازگی نیز کارهای خوبی در مرکز پژوهش‌ها در این باره انجام شده که به زودی این طرح به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: انتظار ما از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که در این موضوع تعامل داشته چرا که بازگشت به مدلی مذکور در گذشته تجربه شده و می دانیم که می‌تواند یک نوع بی اعتمادی را در شرکت‌کنندگان در خصوص احتمال اعمال سلایق خاص در گروه‌ها و یا دانشگاه‌ها ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از اعمال نظر کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بخش‌نامه اخیر وزارت علوم مبنی بر پذیرش استعدادهای درخشان دانشگاه‌ها در مقطع ارشد بدون برگزاری آزمون، تصریح کرد: در این باره کمیسیون آموزش مجلس معتقد است اگر این شرایط برای تمامی دانشجویان اعم از دانشگاه‌های غیر انتفاعی و علمی کاربردی اعمال نشود نوعی تبعیض خواهد بود.

وی از تنظیم نامه‌ای از سوی ریاست کمیسیون آموزش مجلس به وزیر علوم در خصوص اعمال عدالت آموزشی و ایجاد رغبت و رقابت حسنه در دانشجویان خبر داد.

جعفری همچنین با یادآوری حضور رئیس دانشگاه علمی کابردی در کمیسیون آموزش مجلس، گفت: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی جهت ارائه برنامه‌های خود میهمان این کمیسیون بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، از بررسی اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در کمیسیون آموزش مجلس خبر داد و افزود: معافیت مالیاتی برای موسسان مدارس غیر دولتی، تسهیل صندوق حمایت از این مدارس و برخی امتیازات دیگر از محورهای مورد بحث در خصوص اصلاح قانون مدارس غیرانتفاعی در کمیسیون آموزش مجلس بود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین با اشاره به حضور سرپرست جدید کمیته امداد امام خمینی(ره) در کمیسیون آموزش مجلس، گفت: بررسی و استماع برنامه‌ها فتاح از دیگر دستور کارهای امروز کمیسیون آموزش مجلس بود./

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
142
902
1641171
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...