A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه فرهنگیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را جدی تر بگیرد

 عضو کمیسیون آموزش مجلس: دانشگاه فرهنگیان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را جدی تر بگیردعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متاسفانه دانشگاه فرهنگیان از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که حاصل تلاش افراد توانمند در حوزه آموزش است، کمترین استفاده را می کنند.

دکتر قاسم جعفری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کارکرد دانشگاه فرهنگیان باید بر مبنای تربیت معلم باشد، گفت: افرادی که به دانشگاه فرهنگیان ورود پیدا می کنند باید با انگیزه های لازم معلمی وارد این دانشگاه شوند و سعی کنند که به نحو احسن در این 4 سال تحصیلی هنر معلمی و روش های نوین آموزش دادن، ایجاد جاذبه، فهم محوری، خلاقیت و ابتکاراتی که در این زمینه است را بیاموزند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر دانشگاه فرهنگیان در این راستا قرار نگیرد بود و نبود این دانشگاه چندان تفاوتی نخواهد داشت.

وی همچنین با بیان اینکه هنر معلمی جدا از پیدا کردن شغل است، افزود: برخی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند که در کنکور سراسری از رتبه های خوبی برخوردار بودند اما هدف شان از ورود به دانشگاه فرهنگیان بحث تضمین شغلی آن ها بوده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه " معلمی شور و سوز درون است" اشاره کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی انتظار دارد که علاوه بر مدیریت دانشگاه فرهنگیان، وزارت آموزش و پرورش به این موضوع به صورت جدی بپردازند چراکه دانشگاه فرهنگیان با هدف تربیت معلم واقعی و آموزش هنر معلمی ایجاد شده است و نه به عنوان ایجاد تضمین شغلی که بخواهیم در آینده امورات زندگی مان را سپری کنیم.

جعفری همچنین ضمن ارائه پیشنهادی به مدیران دانشگاه فرهنگیان افزود: مدیران دانشگاه فرهنگیان علاوه بر اینکه باید مدیران معتقد به تربیت معلم با رویکرد مثبتی که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره شده، باشند، باید نقشه راه اجرایی این موضوع را هم ارائه کنند.

جعفری در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در این راستا علاوه بر وظیفه نظارتی که بر عهده دارد مواردی که در آن خلاء قانونی وجود دارد را بررسی خواهد کرد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
137
194
1639653
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...