A+ R A-

ضرورت استفاده از موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج

ضرورت استفاده از موسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج 	عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور از فیلترهای قانون مند و محکمی عبور نمی کنند.

قاسم جعفری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره مشکلات موجود اعزام دانشجو به خارج از کشور افزود: ما شاهد هستیم برخی موسسات اعزام دانشجو به خارج، بدون هیچ آزمونی و فراخوانی اقدام به جذب دانشجویان می کنند؛ این شرایط نابسامان مشکلاتی را برای جوانان جویای تحصیل در خارج از کشور ایجاد کرده است که از جمله آن می توان به بی اطلاعی دانشجویان از وضعیت دانشگاه مقصد، مواجهه با یک دانشگاه غیر علمی و غیرقابل قبول و به دنبال آن مقبولیت نداشتن مدرک آن در داخل کشور اشاره کرد.

وی با اشاره به مشکلات اخلاقی، فرهنگی و مالی به عنوان دغدغه های پیش روی دانشجویان اعزامی به خارج گفت: موسسات مجاز، شرایط استاندارد و قابل قبولی دارندکه اطمینان خاطر را برای جوانان قبل از اعزام ایجاد می کند اما موسسات غیرمجاز بدون هیچ فیلتر و گزینشی با تبلیغات سوء سعی در ایجاد علاقه مندی در جوانان می کند که این موضوع سود کلانی را به جیب این موسسات روانه می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: باید توجه شود افرادی که از این دانشگاه ها فارغ التحصیل می شوند با انتظارات بالا به کشور باز می گردند، در حالیکه مدرک تحصیلی آن ها استانداردهای علمی لازم را ندارد.

جعفری تاکید کرد: جوانان و والدین آن ها به این موضوع توجه داشته باشند که اعزام دانشجو باید از طریق آژانس ها و موسساتی صورت گیرد که از وزارتخانه های بهداشت و علوم مجوزهای لازم را اخذ کرده باشند و قبل از اعزام باید به صلاحیت دانشگاه مقصد رسیدگی شود.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
131
194
1639647
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...