A+ R A-

می‌خواستند رای نمایندگان را با یک عکس بخرند/ انتقاد از اختیارات فراقانونی دانشگاه آزاد

 

می‌خواستند رای نمایندگان را با یک عکس بخرند/ انتقاد از اختیارات فراقانونی دانشگاه آزادقاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از روند انتخاب دانشجویان دوره دکتری گفت: متاسفانه در حال حاضر اختیارات جذب دانشجویان دوره دکتری را به گروه های آموزشی دادند که احتمال اینکه عواطف، حاشیه ها، انگیزه ها و سلایق بر واقعیات و شایستگی ها در سنجش و پذیرش دانشجویان غلبه کند وجود دارد.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار داشت: براساس طرح مجلس اولا باید اقدامی انجام شود که دانشجویی که قبول می شود اطمینان داشته باشیم که دارای برتری علمی است و کسی که قبول نمی شود اغنا شود که دیگری بهتر از او بوده است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از عملکرد دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد به دلایل مختلفی اختیاراتی فراتر از قانون دارد و هیچ اراده و مخالفتی را در برابر خود نمی بینید مسیری را طی می کند و بر این اساس افرادی را جذب می کند.

 

جعفری با اشاره به کتابچه حمایت تاریخی نمایندگان از دانشگاه آزاد که امروز توسط نماینده پارلمانی دانشگاه آزاد میان نمایندگان توزیع شد، گفت: کتابی که منتشر شد بسیار اقدام بدی بود. با نمایندگان که صحبت می کنیم می گویند از ما سوال کردند که آیا از توسعه تحصیلات تکمیلی دفاع می کنید ما هم گفتیم بله و امضا کردیم اما امروز به نفع جریان خاصی از این امضاها سوءاستفاده می شود. عکس نمایندگان را در این کتاب چاپ کرده و حق رای نمایندگان را در ازای یک عکس خریدند، البته امروز اکثریت نمایندگان اعلام کردند که اینگونه نیست و با ارجاع این طرح به کمیسیون مخالفت کردند.

 

وی تصریح کرد: طبق طرح ما معتقدیم که باید برگزاری آزمون های ارشد و دکترا نیز سازماندهی شود و مثل دوران کارشناسی و کاردانی آزمون های جامع برگزار شود که اطمینان حاصل خواهد شد که مسائل غیرتخصصی در جذب دانشجویان ملاک نیست. علاوه بر این، طبق این طرح تراز و شاقول قابل ارزیابی برای ارزیابی دانشجویان جهت پذیرش در دوره های دکترا گذاشته شده است و برای مصاحبه، سوابق آموزشی، تحصیلی و پژوهشی نمره و میزان مشخصی گذاشته ایم تا دانشجویان قابل ارزیابی باشند. با شرایط ایجاد شده به نظر می رسد کلیات این طرح رای بیاورد. مگر اینکه پشت صحنه اتفاقات دیگری بیفتد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
155
194
1639671
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...