A+ R A-

پرسش و پاسخ

 پاسخ به پرسش چرا امام هیچ‌وقت مداحان را به حضور نپذیرفت؟پرسش و پاسخ

‏‪+98 91- --- -827‬‏: ???????? چرا امام هیچ‌وقت مداحان را به حضور نپذیرفت؟
 ✍محمد سروش‌محلاتی:

♈️مرحوم آیت‌الله توسلی که در دفتر حضرت امام بودند می‌فرمودند طی این ده سالی که امام در رأس بودند گروه‌های مختلف و اصناف مختلفی با امام دیدار کردند. دانشگاهیان، دانشجویان، کارگران و حتی ورزشکاران هم خدمت امام رسیدند، فقط یک گروه وقتی آمدند اجازه بگیرند امام اجازه نداد و به آقای توسلی گفته بودند این‌ها نیایند و آن گروه، مداحان بودند.

♈️الان گروهی بالا آمده‌اند که ارتباط با دین دارند ولی تفقه در دین ندارند و در جامعه مبسوط الید و تأثیرگذار هم هستند. بودجه‌های کلانی برای توسعه کار خودشان می‌گیرند و این‌ها ابزارهایی هستند که در مواقعی که مورد نیاز است استفاده‌هایی از این‌ها صورت بگیرد. در رسانه‌های ما، علمای بزرگ کمترین سهم را دارند و بیشترین سهم مال کسانی است که به جنبه‌های ظاهری دین می‌پردازند.


[۱۰/۱۴،‏ ۱۳:۵۳] ‏‪+98 91-  ---  -827‬‏: صحت وسقم درخواست ملاقات را نمیدانم اگر از اعضای محترم گروه کسی اطلاع واثق از درخواست ملاقات وپاسخ حضرت امام رحمت الله دارد لطفا اطلاع رسانی نماید
####           ######
*پاسخ دکتر جعفری به اظهار نظر سروش محلاتی در خصوص مداحی :

البته چند  نکته را باید توجه کرد
• این که قطعا آسیب های زیادی در مقوله مداحی وجود دارد و همانگونه بارها رهبری و دیگران تاکید کرده اند باید اصلاح شود. مواردی مثل غلو ، نقل مطالب نامستند و برخی رفتارهای نامقبول و...
• این مساله نباید باعث شود ما محاسن این قشر عظیم و اثر گذار در بسط و نشر معارف دینی و اهل البیتی  را نادیده بگیریم.
• امام ره فرموده اند  الآن که زنده ام نسبت هایی دروغ به من می دهند و ممکن است پس از مرگم بیشتر شود . مطالب من همانی است که به طور رسمی منتشر شده و یا صدا و سیمای جمهوری اسلامی پخش کرده است با تایید کارشناسان . لذا احتیاط در آن بود که ایشان چنین حرفی را بی سند به امام ره نسبت ندهد.
• از سویی بعید است جمعی هم سنگ مرحوم کوثری  ( روضه خوان مشهور امام ره ) از امام درخواست ملاقات کرده باشند و ایشان رد کنند. با فرض صحت چنین قضیه ای حتما ملاحظاتی دیگر بوده است که ربطی به اصل این کار و این قشر محترم ندارد.
• نکته دیگر آن که این بزرگوار ( سروش محلاتی ) به جای معالجه ظاهرا به قطع عضو علاقه مند است.
• از سویی در جمله ایشان تعریضی نهفته است که گویا پذیرش مداحان از سوی رهبری یک حرکت ناصواب است ! لطفا برای اجتهاد و تشخیص دیگران هم کمی ارج بنهیم. امام با توجه به شرایط سنی و یا ملاحظاتی دیگر خیلی کارها را نکرد از جمله حضور در حوزه علمیه ، سان دیدن از نیروهای نظامی ، زیارت امام رضا ع و غیره . انگار انقلاب هم همچون گذشته تاریخ،دچار جماعت واقفیه شده است . این ها فقط امام راحل را قبول دارند و امام حاضر را بر نمی تابند.
• ایشان ( آقای سروش محلاتی ) در کتاب فقاهت در عاشورا که ظاهرا مجموعه ای از سخنرانی هاست حرف هایی زده که فکر می کنم نیاز به نقد جدی دارد.
• در آن جا تمام هم خود را مصروف فرموده تا مذاکره را از دل حرکت و قیام حسینی استحصال نماید . گویا همان موقع بود که برجام را دروازه ورود ملت به بهشت می خواندند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
94
556
1645593
پنج شنبه، 20 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...