A+ R A-

واگذاری اموال دولتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی مبنای قانونی ندارد

 واگذاری اموال دولتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی مبنای قانونی نداردخبرگزاری تسنیم: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری بخشی از اموال دولتی آموزش و پرورش به بخش خصوصی گفت: این اقدامی غیرقانونی است.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد با اشاره به اینکه در شهرستان‌هایی مثل راز و جرگلان بخشی از اموال و فضای آموزشی در اختیار بخش خصوصی گذاشته شده اظهار کرد: در برخی روستاها مردم نسبت به این امر واکنش نشان داده و حتی شنیده شده با واگذاری مدرسه دولتی به بخش خصوصی در مدرسه را قفل کرده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم نگران این هستند که سال آینده بابت تحصیل دانش آموزان شهریه گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال 93 و برنامه پنجم توسعه، آموزش و پرورش قرار بود از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی استفاده کرده و صندلی‌های خالی کلاس‌های این مدارس را بخرد اما برعکس عمل شد و آموزش وپرورش اموال و املاک دولتی را به بخش خصوصی واگذار کرد.

جعفری گفت: مسئولان در آموزش و پرورش قانون را در باره استفاده از ظرفیت خالی مدارس غیردولتی درست متوجه نشده و یا نخواسته اند قانون را درست اجرا کنند.

وی به سفر کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: کاستی‌ها و مشکلات آموزشی استان در زمینه های مختلف در این سفر بررسی می‌شود.

وی استقرار آموزش و پرورش استان و نیز اداره شهرستانی بجنورد در فضای مدرسه و آموزشی را از مشکلات آموزش و پرورش این استان عنوان کرد.

جعفری اظهار کرد: نارضایتی‌ فرهنگیان از بیمه های طلایی نیز در این سفر به اعضای کمیسیون منعکس می‌شود. وی در باره سفر وزیر آموزش و پرورش به خراسان شمالی نیز اظهار کرد: این سفر هنوز قطعی نشده است.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
177
194
1639693
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...