A+ R A-

پیش‌بینی 10 میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد

پیش‌بینی 10 میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنوردنماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: 10 میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد پیش بینی شده است.

خبرگزاری فارس: پیش‌بینی 10 میلیارد ریال برای برگزاری جشنواره تئاتر رضوی در بجنورد قاسم جعفری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: از این اعتبار پیش بینی شده برای برگزاری این جشنواره ملی، نیمی از آن در تعهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده عملا میزبانی جشنواره تئاتر رضوی به خراسان شمالی سپرده شده است و امیدواریم این رویداد فرهنگی و هنری سال آینده هر چه بهتر در استان برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای میزبانی دور جدید این جشنواره در خراسان شمالی، اخیراً نشستی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور معاون اداری و مالی و همچنین معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

وی گفت: در این نشست که با حضور نمایندگان حوزه انتخابیه بجنورد و برخی از مسئولان خراسان شمالی برگزار شد در خصوص برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تصمیم گیری شد.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محتوای رضوی بودن جشنواره تئاتر رضوی باید حفظ شود افزود: در این جشنواره صرفاً باید متون نمایشی که به سیره رضوی به معنای واقعی توجه شده، امکان راهیابی داده شود.

وی بیان داشت: سیره رضوی باید در جای جای آثار نمایشی این جشنواره دیده شود و نباید تنها به چند تصویر و یا نماد از فرهنگ رضوی در این آثار اکتفا شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در آثار راه یافته به جشنواره تئاتر رضوی، مخاطبان به معنای واقعی سیره رضوی را در آثار نمایشی شاهد باشند و این فرهنگ در این آثار باید متجلی شود.

وی همچنین برگزاری این جشنواره در خراسان شمالی را در راستای استعداد یابی و تقویت تئاتر استان به عنوان هنر هفتم بسیار مهم عنوان کرد.

به گزارش فارس، استان خراسان شمالی تاکنون دو دوره میزبان جشنواره تئاتر رضوی بوده است. بر اساس برنامه قرار است تا دور جدید جشنواره تئاتر رضوی در شهریور سال آینده برگزار شود. خراسان شمالی از خاستگاه‌های هنر تئاتر در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
60
224
1639800
شنبه، 08 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...