A+ R A-

کارگردانان متبحر فیلم کودک بسازند/ کودکی زیر بنای ساخت تمدن است

 کارگردانان متبحر فیلم کودک بسازند/ کودکی زیر بنای ساخت تمدن استرئیس فراکسیون کودک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ضعف در سینمای کودک تاکید کرد: کودکی زیربنای ساخت تمدن هر کشوری است، لذا باید از ابعاد مختلف و به ویژه هنری به فکر تجلی و پرورش دوران کودکی باشیم.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه باید مقوله کودکی بازخوانی رفتاری جدی شود، گفت: رفتارهای ما ریشه در اندیشه‌های شکل گرفته در کودکی دارد، اما مسئولان تصور می‌کنند حالا که سنی از آنها گذشته است، دیگر نباید به دوران کودکی توجه کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخلاف نظر مسئولان، دوران کودکی زیربنای شخصیتی افراد و زیر بنای فرهنگی و تمدنی کشورها است.

وی با بیان اینکه باید هنر به تجلی و پرورش دوران کودکی توجه ویژه‌ای داشته باشد، ادامه داد: کشور‌های دیگر در این زمینه، به خصوص در حوزه سینمایی، تولیدات خوبی برای کودکان دارند. باید با الگو برداری از آنها، ما نیز توجه ویژه‌ای به کودکان داشته باشیم.

به گفته این نماینده به نظر می‌رسد فیلمسازان، دغدغه‌های مالی در زمینه ساخت فیلم در ژانر کودکان دارند. جعفری تاکید کرد: اگر هنرمندان انگیز‌ه‌های دیگر جز مادیات داشته باشند و با شوق درونی در این ژانر کار کنند، هم فیلم فروش خوبی خواهد داشت و هم کار و فیلم خوبی ساخته می‌شود. با این حال نماینده بجنورد دغدغه مالی هنرمندان را مهم‌دانست گفت: البته انگیزه مالی، انگیزه آخر برای ساخت اثر هنری است با این حال لازم است که مسئولان و مجلسی‌ها با هنرمندان برای ریشه یابی عدم تمایل به ساخت فیلم کودکی نشستی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه باید بهترین کارگردان‌ها نسبت به ساخت فیلم کودک اقدام کنند، توضیح داد: همانطور که اعتقاد داریم باید با تجربه‌ترین معلمان در پایه‌های ابتدایی تدریس کنند، باید کارگردانان متبحر عهده دار سینمای کودک شوند. نباید تصورت کنند، این ژانر از سینما، بچه‌گانه است، بلکه با ساخت این دوره از زندگی افراد جامعه، آینده کشور را می‌سازیم./

پایان پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
131
194
1639647
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...