A+ R A-

به مناسبت چهارمین سال مجلس نهم یادواره شهدای مقننه خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: یادواره شهدای مقننه خراسان شمالی برگزار می‌شودنماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی از برگزاری یادواره شهدای قوه مقننه در این استان به مناسبت آغاز چهارمین سال فعالیت مجلس نهم خبر داد.

قاسم جعفری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: این یادواره  خرداد ماه امسال در بجنورد برگزار خواهد شد.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای سه شهید قوه مقننه شامل شهید کلاته‌ای، حجت‌الاسلام محمدحسن طیبی و حجت‌الاسلام شهید قاسم صادقی است.

وی بیان داشت: اکنون در حال برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری شهدای قوه مقننه در استان هستیم.برگزاری این یادواره در راستای تکریم شهدای مجلس در استان برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، شهید محمد کلاته‌ای در خانواده‌ای محروم در کلاته باقرخان بجنورد متولد شد و در دهه 50 نقش عمده‌ای در مبارزات انقلابی در بجنورد داشت.

 وی به عنوان کارگر کوره آجرپزی کاندیدای نمایندگی مجلس شد و به عنوان نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی مشغول فعالیت شد. اول اسفند سال 1364 به همراه حجت‌الاسلام محلاتی نماینده امام در سپاه و 50 نفر دیگر در یک حمله ناجوانمردانه از سوی رژیم بعثی به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید حجت‌الاسلام محمدحسن طیبی،  نقش مهمی در مبارزات مردم اسفراین علیه رژیم طاغوت داشت و در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب با رأی قاطع مردم شهرستان به عنوان نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

این شهید والامقام در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تیر ماه سال 60 به شهادت رسید.

شهید حجت الاسلام قاسم صادقی هم  79 سال قبل در یک منزل در شهرستان گرمه چشم به جهان گشود و در سن 12 سالگی به منظور تحصیل در حوزه علمیه  عازم مشهد شد.

وی در کنار کسب معرفت و دانش در حوزه علمیه همزمان  وارد دانشگاه شد و پس از اخذ لیسانس به خدمت دبیری پرداخت و در کنار آن موفق به ادامه تحصیل و اخذ دکتری در رشته فقه و حقوق اسلامی شد.

شهید صادقی در دوره اول مجلس شورای اسلامی با کسب 60درصد آرا به عنوان نماینده مشهد در مجلس انتخاب شد.این شخصیت سرانجام در جریان هفتم تیر و بمب گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
73
194
1639589
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...