A+ R A-

مدارس غیرانتفاعی متخلف را معرفی کنید/ مخالفت آموزش و پرورش با ورود تعزیرات به مسئله شهریه

 

مدارس غیرانتفاعی متخلف را معرفی کنید/ مخالفت آموزش و پرورش با ورود تعزیرات به مسئله شهریهجامعه > مشکلات مردم - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هر مدرسه متخلفی که به طور مستند به ما معرفی شود، با آن برخورد می کنیم.

 

به گزارش خبرآنلاین، یکی از کاربران خبرگزاری از هماهنگ نبودن شهریه و خدمات مدارس غیرانتفاعی گلایه کرده بود. او شکایت خود را این طور می نویسد: ما هر سال ایام ثبت نام ندارس اعتراض خود را نشان می دهیم اما کسی نیست که رسیدگی کند. الان شهریه های میلیونی مدرسه ها واقعا عجیب است. مدرسه ای که تا پارسال سه میلیون تومان می گرفته امسال یک دفعه شهریه را دو برابر کرده بدون این که خدمت خاصی را اضافه کرده باشد. آیا آموزش و پرورش روی این مدارس نظارت دارد؟ شهریه مدرسه های غیرانتفاعی از چه طریقی محاسبه می شود؟ چرا این قدر فرق بین مدارس مناطق مختلف شهر هست؟

 


قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این باره به خبرآنلاین می گوید: مسئله ی شهریه های بالای مدارس غیرانتفاعی از حدود 2 ماه پیش مطرح بود و کمیسیون آموزش هم به شدت پیگیر موضوع بود. حتی قرار شد که اگر مساله شهریه های نجومی شدید تر شد سازمان تعزیرات وارد میدان شود که آموزش و پرورش به شدت مخالفت کرد و گفت که آمدن تعزیرات به محیط آموزشی خوب نیست.

 


او ادامه داد: طی جلساتی که با وزیر آموزش و پرورش داشتیم مقرر شد که خود وزارتخانه راسا نظارت را انجام دهد و پیگیری جدی صورت گیرد تا مدارس برابر آن چیزی که مشخص شده شهریه تعیین کنند و دریافت اضافی نداشته باشند.

 


این نماینده مجلس در پاسخ اعتراض کاربر خبرآنلاین گفت: ما برای شهریه های امسال هم از وزارت آموزش و پرورش قول نظارت گرفتیم ولی اگر این مسئله حل نشده، مردم به طور مستند به ما اطلاع بدهند که یک مدرسه در فلان منطقه خلاف قاعده دریافتی دارد. چنانچه تخلف محرز شود ما در حد توانمان برخورد قانونی می کنیم همانطور که تا به حال در کمیسیون پیگیری کردیم.


جعفری با بیان این که هر سال اعتراضاتی هست اما کسی به طور مصداقی آن را بیان نمی کند گفت: وقتی کلیات مطرح می شود ما نمی توانیم بررسی دقیقی داشته باشیم و از وزارت آموزش و پرورش بخواهیم پاسخ دهند. مسئله باید مصداقی مطرح شود تا با ارائه مستندات به آموزش و پرورش انتظار برخورد با مدیران متخلف را داشته باشیم.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
13
224
1639753
شنبه، 08 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...