A+ R A-

فعالیت برای رفع مشکلات سالمندان افزایش یابد

 

 

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: باید به رفع مشكلات سالمندان در حوزه های مختلف توجه جدی داشت.

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: انسان در طول زندگی مراحل مختلفی را طی می كند كه هر کدام اقتضائات و ارزش های ویژه خود را دارند اما رشد و بلوغ اصلی انسان در دوران سالمندی است.

وی با تاكید بر حفظ احترام و تكریم سالمندان اضافه کرد: جامعه سعادتمند جامعه ای است كه برای پیشكسوتان خود ارزش و احترام قائل شود.

جعفری گفت: انسان براساس تقدیر الهی كه دارد گاهی در زمان كودكی از دنیا می رود و گاهی نیز آنقدر عمر می كند كه به دوران بچگی تحت عنوان ناتوانی های جسمی، حركتی، آلزایمر و ... باز می گردد كه در این زمیان به مساعدت و كمك بیشتری از سوی جامعه و خانواده نیاز دارد.

وی افزود: فرهنگ عمومی در این زمینه باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و خانواده و فرزندان نیز به سالمندان توجه بیشتری داشته باشند.

جعفری با اشاره به برخی مشكلات حوزه سالمندان تصریح كرد: دستگاه های متولی، دولت، مجلس، جامعه و ... با توجه به شرایط جسمی كه متوجه سالمندان می شود باید رفع مشكلات آنان را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه ریزان باید با برنامه و اقدامات مناسب خلاء های موجود در این راستا از جمله خلاء های قانونی برای این قشر از جامعه را رفع كنند.

وی تاكید كرد: مجلس شورای اسلامی باید در اجرای قوانین برای سالمندان نهایت دقت را داشته باشد و امكانات مورد نیاز برای این افراد فراهم سازد.

جعفری اظهار داشت: از سالمندان می توان به عنوان بهترین مشاوران در پیشبرد اقدامات در زندگی و اجتماع استفاده كرد چراكه با تجربه های خود زمینه تصمیم گیری بهتر برای فرزند و خانواده هایشان را فراهم می سازند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
207
194
1639723
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...