عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتوگو با فارس: برخی مدیران مدارس از دست طلبکاران مدرسه مخفی میشوند!
- توضیحات
- نمایش از دوشنبه, 02 آذر 1394 09:50
- دسته: در آیینه رسانه ها
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش از مشکلات زیربنایی رنج میبرد و برخی مدیران مدارس مانند یک بدهکار شخصی، خود را از دست طلبکاران مدرسه که شرکتهای آب، برق، گاز و تلفن هستند، مخفی میکنند.
قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص مشکلات مدارس و پرداخت نشدن سرانه اظهار داشت: آموزش و پرورش از مشکلات زیربنایی رنج میبرد و برخی مدیران مدارس مانند یک بدهکار شخصی، خود را از دست طلبکارانشان که شرکتهای آب، برق، گاز و تلفن هستند، مخفی میکنند و این باعث میشود به فرایند آموزش ضربه جدی بخورد.
وی با بیان اینکه در برخی مدارس، کمترین امکانات وجود ندارد، ادامه داد: در بازدید از مدارس حوزه انتخابی خود، دیدم که در یک کانکس 90 دانشآموز قد و نیمقد وجود دارند و درس خواندن در فضای این کانکس قابل تحمل نبود چرا که صدای دانشآموزان این کلاس در کلاس دیگری میپیچید و راندمان کار پایین میآمد.
جعفری افزود: مشکل جدیتر، کمبود نیرو در مناطق محروم از یک طرف و مشکلات زیرساختی از طرف دیگر است و حتی در خراسان شمالی دیدم تا کلاس نهم، کلاسها مختلط است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه در خراسان شمالی گزارشی دارم مبنی بر اینکه 549 کلاس مختلط است، گفت: با وزیر آموزش و پرورش در این خصوص صحبت کردم که این موضوع را تأیید کرد.
وی با اشاره به اینکه ما در مجلس در فصل بودجه ردیفی تصویب کردیم تا از محل کشف سوخت قاچاق درصدی به آموزش و پرورش پرداخت شود، افزود: حداقل این مبلغ حدود 200 میلیارد تومان میشود که برای بحث گرمایش و پرداخت قبوض مدارس است که تصویب شد و نمیدانیم سازمان مدیریت و برنامهریزی چقدر از آن را پرداخت کرده است.
*باید نگاه دولت به آموزش و پرورش عوض شود
جعفری با اشاره به راهحل این مشکلات افزود: در روز استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از بنده پرسید«شما صحبت نمیکنید؟»، گفتم «مشکل را به آمد و رفت یک نفر نمیدانم؛بلکه باید نگاه دولت عوض شود».
عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: باید مانند مجلس هفتم که 5 میلیارد دلار برای نوسازی و مقاومسازی مدارس اختصاص داده شد، یک بار برای همیشه آموزش و پرورش را با چنین رقمی نجات دهیم.
* تعطیلی دانشآموزان در مدارس شبانهروزی به دلیل عدم پرداخت سرانه
جعفری با اشاره به مدارس شبانهروزی تصریح کرد: در حال حاضر دانشآموزان مدارس شبانهروزی سوء تغذیه میگیرند؛ به دلیل اینکه سرانه درست به آنها نمیرسد یا دانشآموزان را تعطیل میکنند به خاطر اینکه غذا ندارند به آنها بدهند؛ حتی موردی داشتیم به دانشآموز محرومی به خاطر اینکه پول خوابگاه نداده است، گفتهاند «وسایلت را جمع کن»، از این موارد خیلی داریم؛ بخاطر اینکه آموزش و پرورش از نظر بودجه در فشار است.
جعفری خاطرنشان کرد: دولت باید یک نگاه جدی داشته باشد و ما نیز در مجلس به ویژه در فصل بودجه باید از این نگاههای قطرهچکانی به آموزش و پرورش دست برداریم؛ 110 هزار واحد آموزشی و یک میلیون پرسنل است و بودجهای نیز برای نگهداری این ساختمانها نداریم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: به نظرم باید یک کار جدی شود، در مجلس آمادگی داریم و اگر دولت با نگاه منبسطی آموزش و پرورش را ببیند، ما نیز پای کار هستیم.
انتهای پیام/
- هیچ نظری یافت نشد
چند رسانه ای
آخرین مطالب
- یادداشت/یکم اسفند ماه 1401
- یادداشت/« اقدامات پوتین از نگاه فارین پولیسی »
- شعر/28 بهمن 1401
- سوال ، نظر و استدلال شما چیست ؟
- دعوت از برادران و خواهران ایمانی برای حضور در جشن پیروزی انقلاب اسلامی
- 22 بهمن ماه خراسان شمالی/بجنورد
- به همت کانون بسیج اساتید غیرانتفاعی خراسان رضوی برگزار می گردد:
- به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع)
- یادداشت/8 بهمن 1401
- « یادداشت نماز جمعه ای ۱۴۰۱.۱۱.۷»
- حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به همراه رییس محترم جمهوری اسلامی ایران
- یادداشت دکتر قاسم جعفری در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
- یادداشت؛1401/10/25
- پاسخی به یک استدلال
- یادداشت/« ادب طنز ! »1401/10/21
- شهید گمنام سلام! 1401/10/21
- یادداشتی در دی ماه 1401
- دی ماه 1401
- پیام تسلیت دکتر قاسم جعفری در پی درگذشت جناب سرهنگ خلیل باقری
- یادداشت/« ما و دفاع از دین خدا »
- خبرگزاری قرآنی ایکنا/تحلیل قاسم جعفری از پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن: دشمنان متوجه قدرت تمامکنندگی مردم شدند
- خبرگزاری فارس؛جعفری: اغتشاشگران چون گمراه شدهاند کردار زشت خود را زیبا میبینند/ رفتار آشوبگران دیکتاتوری است.1401/10/02
- خبرگزاری فارس؛هراس روز افزون غربیها از فروپاشی؛ 1401/09/19
- خبرگزاری فارس؛نظام بین رفتارهای هیجانی و آشوب سازماندهیشده تمایز قائل شود؛1401/07/03
- خبرگزاری فارس؛مأموران فرماندهی انتظامی باید مورد تقدیر قرار گیرند؛1401/07/03
- خبرگزاری فارس؛انتقاد از اظهارات یک نماینده/ نقرهداغ کردن دولت و وزرا جزء وظایف نمایندگان نیست؛1401/05/04
- خبرگزاری فارس؛یادداشت/« نشانه زوال بزرگترین جعل تاریخ »؛1401/04/17
- خبرگزاری فارس؛جزئیات اولین جلسه شورای مرکزی جدید کانون دانشگاهیان ایران اسلامی؛1401/04/02
- خبرگزاری ایرنا؛معاون نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری: هماهنگی ارکان قوه مجریه در تعامل سازنده با قوه مقننه رسالت اصلی معاونت امور مجلس است ؛1401/04/02
- رایو گفتگو؛برنامه بدون خط خوردگی؛معاون نظارت و هماهنگی امور پارلمانی ریاست جمهوری خبر داد:پرداخت بخش اعظمی از بدهیهای گذشته/ رشد بیش از ۴ درصدی اقتصاد؛1401/03/31
- خبرگزاری فارس؛رمز تبیین امامت در نگاه امام رضا(ع)؛1401/03/21
- خبرگزاری فارس؛حضور وزیر کار در کمیسیون اجتماعی مجلس میتواند منجر به تصمیمات خوبی برای بازنشستگان شود؛1401/03/18
- مجلس قوی همانند پدری است که هیمنه معنوی و افق دید کاملی دارد؛خبرگزاری مهر؛1401/02/26
- رانتخواران و دلالان نمیتوانند با مردمیسازی یارانهها کنار بیایند؛خبرگزاری فارس؛1401/02/23
- «در باب ارز ترجیحی »؛خبرگزاری فارس؛1401/02/15
- راز ماندگاری امام علی (ع )؛خبرگزاری فارس؛1401/02/03
- خبرگزاری فارس؛آمریکا و غرب پشتوانه دائمی برای آل سعود نخواهند بود.1400/12/26
- اترک،روزنامه صبح ایران؛ به مناسبت روز جهانی عدالت اجتماعی بررسی کرد1400/12/02
- خبرگزاری ایسنا؛استیضاح ثبت شده نداریم/ به صلاح نمایندگان نیست که در حوزه اجرا دخالت کنند؛1400/11/16
- خبرداغ ؛تصویب کلیات بودجه پیام امید، آرامش و گشایش را به جامعه مخابره کرد/ موفقیت وزارت بهداشت در مهار کرونا1400/10/20
- تذکر ۲۵ نماینده به روحانی درباره پیشنویس قطعنامه شورای حکام
- تذکر به وزیر علوم درباره علت نمایش پرچم ایران بدون آرم الله در دانشگاه بجنورد
- تذکر کتبی به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت نپذیرفتن یک ضامن برای تسهیلات
- تذکر به رئیس جمهور در خصوص علت عدم تکمیل گلزارهای شهدای خراسان شمالی
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم در خصوص توضیح علت اقدامات خلاف عٌرف و قانون در دانشگاه پیامنور خراسان شمالی
- تذکر آیین نامه ای دکتر جعفری در خصوص ایثارگران
- توضیح علت عدم همکاری سرپرست وزارت علوم با مجلس برای بورسیهها
- تذکر به رئیس جمهور
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم
- آقای رئیس جمهور! عدم توجه به وام ازدواج جوانان، مدیونیت روز قیامت را در پی دارد
- تذکر به وزیر ورزش و جوانان
- تذکر در خصوص تغییر زودهنگام سرپرستان دانشگاه تهران به فرجيدانا
- تذکر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس جمهوری
- تذکر دکتر جعفری در خصوص اختصاص سبد کالا،تسریع در عملیات راه آهن مشهد، بجنورد گرگان،آغاز عملیات اجرایی سد قردانلو و نماد رایج در رژیم طاغوت
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
- دخالتهای بان کی مون ناشی از موضعگیریهای نرم برخی در کشور است
- تذکر کتبی 3 نماینده مجلس درباره تخصیص نامناسب اعتبارات قرآنی سال جاری
- دولت بحث خشکسالی در خراسان شمالی را مورد توجه جدی قرار دهد
- سخنرانی دکتر جعفری در جمع عزاداران ظهر عاشورا، مسجد موسی بن جعفر
- صوت: نطق اضطراری 6 بهمن 94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- مصاحبه دکتر جعفری با رادیو اترک به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی مورخه 94/09/09
- نطق پنج دقیقه ای دکتر جعفری در صحن علنی مورخه94/08/25
- ادامه رشد علمی کشور
- صوت: نطق سالانه 4 آبان94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- صوت:گزارش حضور در حوزه انتخابیه مورخه سوم آبان 94 در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشتگان در مصاحبه تلفنی با رادیو ایران
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص تهیه و توزیع فیلم های خارجی با زیر نویس فارسی
- گزارش هفته (94/05/14)حوزه انتخابیه در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- جواب قاطع و منطقی دکتر جعفری به عملیات روانی رسانه های تشنگان قدرت در فضای مجازی
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه ها
- روز قدس روز فریاد مظلومین جهان بر ظالمین و مستکبرین
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش
- مخالفت با حذف تبصره ماده 3 طرح استانی شدن انتخابات
- صوت: نطق دکتر قاسم جعفری در مجلس940223
- دکتر جعفری در گفتگوی زنده با رادیو اقتصاد در خصوص تحصیلات تکمیلی
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص طرح ادغام شورای عالی فن آوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی
- گفتگو با رادیو گفتگو در خصوص طرح نحوه تأیید صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی
- گفتگو با رادیو ایران در خصوص طرح استانی شدن نمایندگی مجلس شورای اسلامی
نظرات/سوالات