A+ R A-

روحانی به دنبال شانه خالی کردن از وعده های انتخاباتی خود است

روحانی به دنبال شانه خالی کردن از وعده های انتخاباتی خود استقاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار فارس از بجنورد ، با اشاره صحبت های حسن روحانی در نشست خبری گفت: به نظر بنده تمام تلاش دولت برای این است تا فضایی را ایجاد کند که مردم احساس کنند که دولت دوازدهم حسن روحانی برای مردم پول و سرمایه می آورد.

وی در تکمیل این صحبت خود افزود: همه می دانند که مشکل اصلی امروز مردم معیشت زندگی است و حرف های رییس جمهور منتخب شروعی برای شانه خالی کردن از زیر قول ها و وعده هایی است که در انتخابات داده است. منظور از این بیانات و تحلیل ها این نیست که مردم ما پول پرست هستند ایشان میخواهد با این حرف ها از زیر وعده هایی که داده در برود .

 جعفری  بر تخیلی خواندن درآمد 2.5 برابری از طرف رئیس جمهور این گونه پاسخ داد:ما اگر به برنامه های رییس جمهور منتخب و عملکرد دولت یازدهم نگاهی اجمالی انداخته شود متوجه خواهیم شد که از نظر دکتر روحانی درآمد 2.5 برابری تخیلی بیش نیست و این سخن را درحالی گفته اند که در بحث های قبلی خود اذعان داشته اند که می خواهند به اصطلاح فقر مطلق را تا سال 1400 ریشه کن کنند.

 سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در تشریح توانمندی در ایجاد درآمد 2.5 برابری در کشور گفت: ما به شرطی می توانیم درآمدی 2.5 برابری داشته باشیم که  از نیروی انسانی به درستی استفاده شود ،منابع درست حساب شده باشد و فرار و ریزش منابع نداشته باشیم ، منابع را به دست محققین واقعی و کسانی که می توانند ارزش افزوده ایجاد کنند بسپاریم.اگر این منابع در دست مردم واقعی یا فارغ التحصیلان متخصص باشد که ارزش افزوده ایجاد می کنند و بهره وری را بالا می برند آن گونه که در بودجه و در برنامه های دیگر تعریف شده که مصارف در کجا باشد و بجای هزینه کردن در کارهای هزینه ای دولت ، بالابردن و چند برابر کردن خرج دولت و همچنین ایجاد هزینه های سر سام آور اشرافی ،اگر برای سرمایه گذاری واقعی استفاده بشود حتما منجر به ارزش افزوده و درآمد زایی خواهد شد.

 در بحث انقلابی بودن دولت آقای روحانی بخشی دچار اشتباه در مصداق شدند .

 قاسم جعفری بیان کرد:در این که مردم ما انقلابی هستند هیچ شکی وجود ندارد ولی آن چیزی که برای ما روشن هست که یکی از آفت‌های نظام مردم سالاری دسیسه های انتخاباتی است و دولت مستقر در این امر بطور برنامه ریزی شده و مهندسی شده دسیسه های انتخاباتی مختلفی را بکار گرفت.

 زاویه ی دید و معیارهای یک فرد و دولت انقلابی

 نماینده سابق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر بنده ارزشهای واقعی اسلام، انقلاب ،آرمانهای امام ،ولایت و شهدا باید با بهره گیری از روش های نوین ،ابتکارات و توجه به تکنولوژی و مسائل روز و نرم افزارها باشد. در واقع مبانی ما مبانی شخصی است اما روشهایمان ،روش های خلاقانه و مبتکرانه باید باشد در همه ی عرصه های اقتصادی ،اجتماعی ، فرهنگی ،سیاسی، اجتماعی و در قالب همان آرمانها و اهداف ها و مبانی تعریف شده است.

 حرف های کلیشه ای تاثیر روان پریشانه و تاثیر تبلیغاتی دارد.

 قاسم جعفری همچنین راجع به جوسازی دکتر روحانی در فضای حقیقی بیان کرد:این حرف ها بحث های کلیشه ای و مبهم است که بیشتر استفاده ی روان پریشانه و تاثیر تبلیغاتی دارد و قابل تفسیر نیست .مردم طبیعتا برای آینده خودشان را آماده کرده اند اما اگر بخواهد که نشان بدهد یک شخصیتی پیشرو و آینده نگر است ،از تیپ آقای روحانی همچنین ویژگی هایی بعید است و از ایشان همچنین چیزی بر نمی آید.

 بنده دولت دوازدهم را دولت برآمده از رای واقعی مردم نمی دانم .

 سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در رابطه با انتظارات مردم از دولت گفت:بنده این دولت دوازدهم را با ادله ای که دارم به نوعی دولت بر آمده از رای مردم نمی دانم و همچنین به نظر من تخلفاتی بسیاری انجام شده و واقعیت صحبت ها و عملکرد های دولت یازدهم که دولت دوازدهم را هم قرار است تشکیل بدهد به نظر من نشان دهنده ی این واقعیت است .

 وی افزود: در حال حاضر ما  منتظر هستیم که شورای نگهبان برای احقاق حقوق به اسنادی که به ایشان ارائه شده نگاهی حقوقی و واقع بینانه داشته باشد.

 قاسم جعفری درباره شخصیت حسن روحانی بیان داشت: خیلی از وقت ها آقای روحانی به نوعی حرف می زند که تلقی ها بر این است که ایشان با شخص اول نظام درگیر است. ما انتظارمان این است که ایشان به سمت آرمانهایی که انقلاب دارد برگردد.

 وی در بیان آرمان های انقلاب تصریح کرد: آرمان ها مشخص است به طور مثال استقلال ،آزادی ، دفاع واقع بینانه و منطقی از آرمانهای نظام و تقویت جبهه ی مقاومت ،در بحث دستاورد هایی که نظام دارد و مقاومت کردن نه اینکه تسلیم شدن ، از چنین موارد است .

 قاسم جعفری در تذکری به رییس جمهور گفت: در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی رییس جمهور باید جدی باشد و از نزدیکان خودشان ،بلکه اصلا از خودشان شروع کنند ،یعنی اینها مواردی است که مورد توجه قرار می گیرد.

 وی با اشاره به سفر تعدادی از مسئولان خراسان شمالی به کشورهای اروپایی گفت: در ماه های پایانی دولت یازدهم یک دفعه 30 الی 40 نفر از مسئولین استانی آماده شده و به مدت یک هفته الی ده روز ،از پول بیت المال هزینه کردند به اروپا سفر کردندکه سود این سفر مشخص نیست.این گونه موارد، مواردی است که جاهای دیگر هم تکرار می شود و ما انتظار داریم دولت واقع بینانه با مردم حرف بزند یعنی وقتی می گوید تورم پایین آماده است، مردم این را احساس کنند نه این که در آمارها فقط ببینند.

 جعفری ادامه داد: وقتی می گویند، وضع معیشت مردم خوب شده ،خوب مردم باید این را احساس کنند که وضعشان خوب شده و نه اینکه مردم همه از گرسنگی بنالند و سازمان های دولتی بگویند که یادتان باشد که ما وضعتان را خوب کردیم و الان وضع شما خوب است.ما صداقت را انتظار داریم ،که در دولت یازدهم از این ویژگی ها سراغ نداشتیم .بنده از مردم فهیم وانقلابی خراسان شمالی هم تشکر و سپاس گذاری می کنم و اینکه دولت مردان در خراسان شمالی بدانند که آنها در این استان در اقلیت هستند، نه مردم .مردم خراسان شمالی طبق آمار ثابت کرده اند که همیشه اکثریت هستند لذا ما انتظار داریم که دولت مردان حرف این مردم را که مظلوم واقع شده اند را درک بکنند .

 مهندسی انتخابات ، ویروسی که خراسان شمالی هم بدان دچار بوده است .

 قاسم جعفری در جمع بندی  سخنان خود گفت: متاسفانه در حین برگزاری انتخابات در استان ما نیز تخلفات انتخاباتی رخ داده و این قضیه با بحث مهندسی انتخابات بهم گره خورده اند.

 وی با اشاره به یکی از نمونه های تخلفات انتخاباتی در خراسان شمالی گفت: یک نمونه از مبحث مهندسی انتخابات را می توان در بحث دهیاران به طور مشخص لمس کرد ، که این اتفاق متاسفانه در استان ما نیز به وقوع پیوسته است. یکی از ظلم های بزرگی که آقای روحانی و تیمشان به ملت ایران روا داشت باج خواهی مذهبی بود که به بهانه ی حمایت از افرادی خاص دنبال رای بود در حالی که نظام ما مبتنی بر امت اسلامی است  و این ظلم بزرگی بود.

 سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی  ایجاد گسل های قومیتی را یکی دیگر از خطاهای استراتژیک آقای روحانی و تیمش برشمرد و  تصریح کرد:استفاده ی ابزاری از،مسائل مقدس ، مانند سوء استفاده از رنگ انگشتر ولایت فقیه و یا ایجاد واگرایی نسبت به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) ،تیم آقای روحانی و خود رییس جمهور بسیار موثر بودند و این یکی از خطاهای مذهبی بزرگی بود که ایشان برای منافع زود گذر دنیایی و رای مرتکب شدند./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
67
180
1620193
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...