A+ R A-

یادداشت/ قاسم جعفری: هزینه بالای بازگشت!

یادداشت/ قاسم جعفری: هزینه بالای بازگشت!قاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و عضو هیات علمی در یادداشتی نوشت: به راحتی می‌شود فهمید و فریاد زد امثال مقصودلوها و بهنوش بختیاری‌ها که عده‌ای برای آنها به هر مناسبتی از جمله حضورشان در جشن یک سالگی فارس پلاس معرکه گرفتند فقط بهانه‌اند و اصل دین و فرهنگ بومی و میراث تمدنی یک ملت نشانه است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

« من و امثال من که شناخت تخصصی از موسیقی و جریان‌های مختلف آن نداریم و در حد مشهورات و سرودهای رایج و یا احیانا بحث های فنی فقهی حقوقی و آثار اجتماعی مترتب بر آن به این مقوله پرداخته ایم آشنایی چندانی با او نداشتیم؛ مگر در حد اخباری که از مراجع مربوطه به طور مناسبتی از او منتشر می‌شد. بخشی از جدی شدن مساله بر می‌گردد به ملاقات چند دقیقه‌ای او با جناب رئیسی کاندیدای محترم ریاست جمهوری در فرودگاه مشهد. لحظات و ساعاتی بعد از آن جلسه، زوزه بسیاری از دین ستیزان به هوا خاست که وا اسلاما!

آنان باید با یک عملیات تبلیغی روانی دو سوال را در خصوص این دیدار پاسخ می دادند:

1 - شما می گفتید رییسی آدمی بسته و اهل بگیر و ببند و بکش است ولی او با این عمل به طرز باور نکردنی انشراح صدر و ظرفیت تعامل نشان داده است.

2 - چرا امیر مقصود لو «تتلو »که وجه این تسمیه را هم من نمی‌دانم به جای آمدن به اردوگاه مدعیان اصلاح طلبی و کامجویان مدعی روشنفکری که دین را افیون توده‌ها و دولت‌ها می‌دانند به دامن نیروهای متدین و انقلابی پناه برده است؟

آنان احساس می‌کردند از دست دادن کسی که حدود چند میلیون فالور «پیگیر » در شبکه‌های مجازی دارد می‌تواند در روزهای سخت انتخابات درد سر ساز باشد. پس باید به جای استدلال و ارائه جواب منطقی نابود شود. ریشه‌اش زده شود تا دیگرانی هوس تاسی به او را نکنند. واقعا با چه جماعتی سر و کار داریم که هیچ مقداری از خلق خالق خویش نگرفته اند. خدایی که تواب است و به قول مناجات خوان‌ها می‌گوید: توبه شکستی بیا، هر آن که هستی بیا. کافر و گبر و خودپرستی بیا و... در واقع خداوند کریم می‌گوید هزینه بازگشت به پاکی و صداقت به مراتب کمتر از ارتکاب گناه است. «التائب عن الدنب کمن لاذنب له » خدا می‌خواهد بازار شیطان و جنودش کساد شود و بازار عبودیتش رونق گیرد اما عده‌ای توبه‌ای را که ممکن است خداوند غیور پذیرفته باشد به رخ می‌کشند و نمی‌خواهند گذشته او را نادیده بگیرند. در نگاه دینی کسی از مومنان حق ندارد نه تنها احدی از افراد بشر که حتی سایر مخلوقات را از خود کمتر ببیند.

در روایات آمده است مومن وقتی کسی را می بیند که ظاهر زشت دارد و یا فعل منکری از او بروز می کند باید بگوید « لعله شره ظاهر و خیره باطن و لعلی خیری ظاهر و شری باطن » به زبان ساده از کجا معلوم که حال او ختم به خیر شود و خدای ناخواسته من با سوء عاقبت بمیرم.

یکی از مدعیان روشن فکری جبهه اصلاحات نوشته بود من که اهل موسیقی هستم با شنیدن نام تتلو از موسیقی بدم می‌آید! نکته اول به این فرد آن است که اگر موسیقی حلال مورد نظر شماست که برای همه مباح است و اگر اهل حرامش بودی دیگر زیر زمینی و رو زمینی اش چه فرقی می کند ؟ مضافا مگر حال انسان‌های مومن از شنیدن نام فضیل عیاض ها و صاحبان توبه نصوح‌ها و حرها بد می‌شود و یا در عین خوف، غرق در رجای به عفو خداوندگاری می‌گردد؟ لطفا امثال این افراد به تفاسیر ذیل آیه شریفه (... وَیَخَافُونَ یَوْمًا کَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِیرًا) اﻹنسان 7]مراجعه کنند.

البته باید اذعان کرد توبه حقیقتا یک جهاد عظیم است چرا که باید به گذشته خود پشت پا زد و ملامت‌ها و طعنه‌ها را تحمل کرد. این که از ساحت نازنین حسین بن علی (ع) صادر شده است «الموت اولی من رکوب العار و العار اولی من دخول النار ...» مرگ بهتر از ننگ است و ننگ و عار دنیایی بهتر از جهنمی شدن یعنی همین.

کم نبودند در تاریخ که حقیقت را دیدند و شناختند اما از ترس طعنه ها به رغم میل باطنی بر باطل ماندند و جهنمی شدند. یعنی گاهی هزینه دنیایی بازگشت به خدا بسیار بالاست اما انسان مآل اندیش خوب می داند که تحمل آن برای خروج از عذاب ابدی و آخرتی حکم صریح عقل سلیم است . تعجب انسان از مدعیانی است که فلان هنر پیشه زن هالیود گزیده را که منکرات صریح را روا می دارد با تلویح و تصریح تایید می کنند اما عمل کسی را که اظهار ندامت کرده چون به نفع اردوگاه سیاسی خود نمی بینند روا نمی دارند ! اعمال پر شبهه امروزین فردی در خانواده موسیقی را به «ربنایی» در گذشته به جای خداوند قضاوت می‌کنند و توبه بالفعل دیگری را به لحاظ سرگذشتش از جایگاه خداوندگاری ! نمی پذیرند !

این جاست که واقعیت جنگ فرهنگی و نبرد نرم، ملموس تر از گذشته خودنمایی می کند و الا چرا باید یک جوان این گونه سیبل تیرهای زهراگین طعنه‌ها و سخره‌ها باشد؟! چرا باید یک هنر پیشه یا مجری محترم که به اراده خویش حجاب اختیار می‌کند بهای گزاف بی مهری‌ها را بپردازد؟! پس به راحتی می‌شود فهمید و فریاد زد  معرکه‌گیری عده‌ای علیه امثال مقصودلوها و بهنوش بختیاری‌ها که به هر مناسبتی از جمله حضورشان در جشن یک سالگی فارس پلاس انجام می‌شود فقط بهانه‌اند و اصل دین و فرهنگ بومی و میراث تمدنی یک ملت نشانه است.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
76
180
1620202
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...