A+ R A-

مجلس باید درباره رفتار غیردیپلماتیک معاون وزیر خارجه از ظریف سؤال کند

مجلس باید درباره رفتار غیردیپلماتیک معاون وزیر خارجه از ظریف سؤال کندقاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره اتفاقات مراسم تحلیف رئیس جمهور، گفت: اینکه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور میهمانان خارجی شرکت کنند می‌تواند برای کشور ما با تبلیغاتی که آمریکا دارد یک نکته مثبت باشد ولیکن در شرایط کشور باید به این نکته توجه کنیم که آیا به اندازه هزینه‌هایی که انجام می‌دهیم برای کشور هم سود داشته یا خیر، به طور مثال تعطیلی یک روزه پایتخت کشور به اقتصاد ما ضررهای زیادی وارد می‌کند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود در مراسم تحلیف رئیس جمهور میهمانان عالی رتبه کشورهای اروپایی حضور داشتند ولی ما متوجه نشدیم این میهمانان عالی رتبه‌ای که می‌گویند غیر از خانم موگرینی، چه کسانی بودند. اینکه ما مسئولان درجه دو یک کشور اروپایی را عالی رتبه کنیم برای کشور ما سودی ندارد و برای رئیس‌ مجلس هم بیان چنین مسائلی زیبنده نیست.

جعفری تاکید کرد: آقای لاریجانی یادش هست زمانی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود می‌گفت آمریکایی ‌ها و اروپایی‌ها می‌خواهند در مذاکرات از ما امتیاز بالا بگیرند و آبنبات به ما بدهند. اعتقاد ما این است که اروپایی‌ها در بستر رودخانه سیاست ظالمانه آمریکا شنا می‌کنند و به دریای شگفت انگیز سرمایه‌گذاری آمریکا هم فکر می‌کنند، حال گرفتن چند عکس یادگاری با ما و چشم دوختن به سرمایه‌های این کشور توسط آنها در شان ملت و کشور ما است؟

این نماینده سابق مجلس گفت: سوال ما از رئیس جمهور این است که بعد از برجام که ده‌ها هیات اقتصادی به کشور ما آمدند و برخی از آنها حدود 600 الی 700 نفر هم بودند چه سودی برای ما داشت؟ آیا این رفت و آمدها موجب سرمایه‌گذاری‌ها که می‌گفتند شد؟ اگر این آمد و رفتارها با پول ملت است خوشایند نیست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: اینکه تا انتقادی می‌شود همه را به معنای زیرپا گذاشتن و در خطر افتادن مصالح ملی بگذاریم درست نیست، مثلا در بحث سلفی گرفتن برخی نمایندگان با خانم موگرینی بحث چپ و راست مطرح نبود و همه احساس حقارت کردند. فکر می‌کنم اصلاح‌طلبان مطرح هم از این اقدام احساس سرافکندگی کردند.

وی گفت: اینکه مجلس بخواهد از کنار این موضوع بگذرد و با کنایه خبرنگاران را متهم کند درست نیست. به نظر ما رئیس مجلس باید با حکمت بیشتری سخن بگوید. نمایندگان عصاره ملت هستند و عصاره ملت باید آیین برخورد دیپلماتیک را هم یاد گرفته باشند.

جعفری تاکید کرد: چطور می‌شود نمایندگان ملت دست به چنین اقدامی می‌زنند و بعد هم اسم این اقدام را یک سهل‌انگاری می‌گذارند، باید یک تذکری در این رابطه داده شود.

وی در ادامه ضمن انتقاد از رفتار معاون پارلمانی وزیر خارجه یادآور شد: انتظار ما این است که رئیس‌مجلس و نمایندگان در این رابطه تذکر بدهند. بنده بیشتر از اینکه نمایندگان را در ماجرای سلفی مقصر بدانم معاون وزیر خارجه را مقصر می‌دانم زیرا اگر وی در آن زمان آتش بیار معرکه نمی‌شد و تذکری دوستانه داده بود خیلی از نمایندگان رعایت می‌کردند.

این استاد دانشگاه اظهار داشت: جا دارد نمایندگان ملت در خصوص این رفتار غیردیپلماتیک معاون وزیر امور خارجه هم تذکر بدهند هم از ظریف سوال کنند./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
92
180
1620218
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...