A+ R A-

استاد دانشگاه در خراسان شمالی: سبک زندگی نیازمند تجدیدنظر اساسی و واقع بینانه است

 استاد دانشگاه در خراسان شمالی: سبک زندگی نیازمند تجدیدنظر اساسی و واقع بینانه استدکتر قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه باید در زمینه فرهنگ نیز امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، اظهار کرد: مهمترین مسئله ای که در حال حاضر وجود دارد این است که تقریبا با مسائل اعتقادی و دینی و فرهنگ بومی به طور سطحی برخورد می شود، نه آشنایی دقیقی با آن وجود دارد و نه در عمل اجرایی می شود.

وی تاکید کرد: در حقیقت نتیجه این امر آن می شود که سبک زندگی در میدان عمل متفاوت باشد. وی افزود: به عنوان مثال به صورت زبانی از وجدان کاری و صداقت صحبت می شود اما در عمل اتفاق خاصی نمی افتد.

وی با بیان اینگه گرچه گفته می شود قیام امام حسین(ع) امتحان بزرگی بود و ای کاش در آن زمان حضور داشتیم و سعادت همراهی با این امام بزرگوار نیز نصیب می شد، ادامه داد: اما حضور در این امتحان و سربلندی از آن نیاز به یک کار جدی است.

جعفری اظهار کرد: اشرافی گری و زندگی سراسر از اسراف در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ تعداد زیادی از خانواده های ایرانی است و حتی افرادی که از توان مالی کمی نیز برخوردار هستند حسرت اشرافی گری را دارند اما این یک آسیب بزرگ در زمینه فرهنگ برای ملت ایران است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث فرهنگ کشور ما وجود دارد این است که دوست داریم با زحمت کم، درآمد زیاد کسب کنیم و از سوی دیگر به افرادی که به صورت صادقانه عمل می کنند روی خوش نشان نمی دهیم که تمامی آن ها نیاز به نهی از منکر دارد.

وی توضیح داد: در بحث مفاسد اقتصادی همه ناراحت هستیم و می گویم چرا باید رشوه وجود داشته باشد اما زمانیکه می بینیم کارمان با پرداخت رشوه زودتر اجرا می شود آن را می پردازیم و از سوی دیگر رانت در استخدام را عملی نکوهیده می دانیم اما اگر برای خود ما پیش آید آن را حق خود می بینیم و انجام می دهیم.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: این موارد سبب می شود تا در موازین دینی و سیره ائمه آنچه را که می خوانیم و گفته می شود، در عمل چیز دیگری اتفاق افتد. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تمامی ما از ارزش ها صحبت می کنیم، اما آنچه در مسیر عمل با این ارزش ها قرار می گیرد، فرق دارد.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی معروف و منکرها و احساس مسئولیت در مقابل آن را باید از خود شروع کنیم، ادامه داد: اگر هر یک از ما یک شهروند مسئول باشیم و سختی ها را به دوش بکشیم، سبب می شود تا معروف ها و ارزش ها در جامعه نهادینه شود و در مسیر عمل قرار گیرد./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
51
180
1620177
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...