A+ R A-

ایسنا؛در مراسم پیاده روی به حرم امام رضا(ع) فقط به ابعاد احساسی موضوع توجه نشود98/08/07

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور:

درمراسم پیاده روی به حرم امام رضا(ع) فقط به ابعاد احساسی موضوع توجه نشود.ایسنا؛در مراسم پیاده روی به حرم امام رضا(ع) فقط به ابعاد احساسی موضوع توجه نشود98/08/07

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور تهران گفت: در مراسم پیاده روی به سوی حرم امام رضا(ع) فقط به ابعاد احساسی موضوع و ایجاد شور توجه نشود.

دکتر قاسم جعفری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یکی از صفات برجسته امام رضا(ع) عالم آل محمد است، افزود: مامون برای شکست دادن امام رضا(ع) همیشه مناظرات علمی برگزار می کرد و در این مناظرات تعداد زیادی از عاملان را نیز دعوت می کرد که با انجام مباحث علمی امام رضا(ع) را شکست دهد که هیچ گاه به این هدف نیز دست نیافت.

وی ادامه داد: برگزاری همین مناظرات سبب شد تا جنبه های علمی امام رضا(ع) شکوفا شود.

جعفری با بیان این که سالانه تعداد زیادی از زائران به مناسبت شهادت این امام بزرگوار مسیر حرم مطهر ایشان را به پیاده روی می پردازند، تاکید کرد: در تجمع های پیاده روی امام رضا(ع) فقط به بعد احساسی آن نباید پرداخته شود و علاوه بر آن به بحث شعور قضیه نیز توجه ویژه ای شود.

این استاد دانشگاه بیان کرد: زائران می توانند در مسیر پیاده روی جلسات مناظرات و مباحث علمی برگزار کنند و جنبه های علمی خود را نیز افزایش دهند.

وی با بیان اینکه در مکتب رضوی باید خضر راه را پیدا کنیم، گفت: زمانی که سطح علمی افراد افزایش یافت، در آن ها بصیریت، آگاهی، خداشناسی و درک درست از زمان نیز ایجاد خواهد شد.

جعفری تاکید کرد: تنها راه حل مشکلات اطاعت از رهبری است؛یعنی همان نظام امامت که امام رضا(ع) به آن اشاره داشته اند که با برگزاری جلسات علمی، افزایش سطح آگاهی و بصیرت می توان به آن دست یافت.

انتهای پیام/

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
51
180
1620177
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...