A+ R A-

دکتر جعفری در تذکر شفاهی: جاده بجنورد-جنگل گلستان همچنان قربانی می‌گیرد!

دکتر جعفری در تذکر شفاهی: جاده بجنورد-جنگل گلستان همچنان قربانی می‌گیرد!دکتر قاسم جعفری نماینده مردم شریف بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه، در صحن علنی امروز 8 آذر ماه، ضمن تبریک روز مجلس و ارائه گزارش مختصری از دوره حضور خود، مسائل و مشکلات استانی را متذکر شدند.

مشروح صحبت دکتر جعفری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اولاً دهم آذر ماه روز مجلس را که در آستانه آن هستیم به همکاران عزیز و ملت ایران تبریک عرض می کنم. انشاءالله چون مدرس باشیم که فرمود: من نه ترس دارم و نه طمع.

در همین راستا به ملت بزرگوار ایران و موکلین عزیزم در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه مختصری از فعالیت‌های انجام شده در این فرصت دو و نیم ساله را اعلام می‌کنم:

  • با سفر به حدود 400- 500 روستای حوزه انتخابیه و ضمن زیارت مردم، آشنایی با شرایط زندگی و مشکلات آنان از نزدیک حاصل شد. قابل ذکر است که در برخی از روستاها و شهرها بیش از چند بار توفیق زیارت مردم حاصل شد.
  • حضور در شورای اداری شهرستان‌های تابعه، شوراهای اسلامی شهر و روستا، شورای برنامه ریزی استان، شورای اداری استان، شورای فرهنگ عمومی، یادواره‌های مختلف شهدا در مراکز شهرها، بخش‌ها و روستاها و نیز شهدای اصناف و اقشار مختلف، ادارات کل و ادارات شهرستانی، مراکز آموزشی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، مراکز صنعتی و کشاورزی
  • تلاش برای حضور فعال و مفید در صحن علنی مجلس و کمیسیون تخصصی آموزش، تحقیقات و فناوری که اینجانب به عنوان عضو هیأت رئیسه، توفیق سخنگویی آن را بر عهده دارم.
  • سفرهای مأموریتی در همراهی با کمیسیون به استان‌های مختلف در راستای وظیفه نظارتی مجلس.
  • میزبانی مسئولان مختلف کشوری اعم از وزرای محترم، معاونین وزرا، رؤسای سازمان‌ها با همکاری و همراهی مسئولان استانی در راستای مسائل فرهنگی، علمی، آموزشی، اقتصادی و ...
  • دیدارهای عمومی با مردم در دفتر ارتباطات مردمی بجنورد و تهران، مساجد، مدارس، نمازهای جمعه، راهپیمایی‌ها، هیآت مذهبی، کانون‌های قرآنی، امام زادگان، مراکز تفریحی، گردشگری و ... که در همینجا از همکاران عزیزم که در این دفاتر مشغول به کار هستند و سایر همراهانی که مجدانه مساعدت دارند، کمال سپاس را دارم.
  • پاسخ به هزاران نامه مردمی و پاسخگویی تلفنی و پیامکی در حد مقدور و پیگیری تلفنی مشکلات شهروندان از مسئولان و ادارات مختلف.
  • مراودات و تعاملات گرم با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و سازمان‌های لشکری و کشوری در مرکز، استان و شهرستان‌ها در راستای اهداف و برنامه‌های تعریف شده و هم‌افزایی برای حل مشکلات مردم.
  • حضور رسانه‌ای فعال و پرکار اعم از رسانه ملی (شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون)، رسانه‌های نوشتاری (روزنامه‌ها، مجلات و سایت‌های خبری)
  • طرح ده‌ها سؤال و تذکر ملی، استانی و محلی به منظور پیگیری مسایل خرد و کلان اقتصادی، فرهنگی، علمی، آموزشی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، دفاعی و ...

اینها بخشی از کارهای این حقیر در این مدت بوده است که تلاش کرده‌ام تراز نمایندگی را برای مردمم حفظ کنم.

و در ادامه تذکرات و دغدغه‌های استانی:

تبریک هفته بسیج و سپاس از سخنان حکیمانه رهبری معظم انقلاب (مد ظله عالی) در مجمع عالی بسیجیان و بویژه یادآوری این نکته مهم که احساس تکلیف باید توأم با بصیرت باشد.

جاده بجنورد، آشخانه، جنگل گلستان همچنان کشته می‌گیرد و وزیر محترم، معاونان مربوطه و مدیران استانی فقط به ابراز همدردی اکتفا می‌کنند. انشاءالله وزیر محترم قضیه را جدی بگیرد.

عوامل بیرون از شهرستان راز و جرگلان دست از فتنه‌گری و اختلاف افکنی در بین هفتاد هزار مردم خوب، غیور، مؤمن و شهید پرور و مرزدار این منطقه بردارند.

استاندار محترم که الحمدالله حلقه تغییر مدیران را تکمیل کرده است کمی هم به مسائل اصلی و کارهای جدی که از نماینده عالی دولت در استان انتظار می‌رود، بپردازد.

وزیر محترم ارشاد فکری به حال کتابخانه عمومی شهر بجنورد، شعبه کتابخانه ملی استان، کتابخانه‌های شهرستان‌ها از جمله آشخانه و کتابخانه شهرها و روستاهای محروم و فاقد زیرساخت فرهنگی خراسان شمالی بنماید.

بخش اعظمی از مصوبات سفر رهبری معظم به استان بویژه تسهیلات بانکی و منابع اعتباری درون وزارتخانه‌ها متأسفانه هنوز انجام نشده است.

بحث آب شرب و کشاورزی در استان خراسان شمالی نیاز به تدابیر دارد که باید توجه شود.

قیمت تضمینی محصولات کشاورزی و مناسب‌سازی قیمت نهاده‌های کشاورزی و خدمات مربوطه

وضع بهداشت و درمان در کل استان و بویژه شهرستان محروم راز و جرگلان،

تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان آشخانه

عدم احداث و یا تکمیل و بهسازی راه‌های روستایی

مشکلات جدی مدارس و مراکز آموزشی استان در مقوله نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی و ... و بسیاری از موارد دیگر از مسایلی است که انشاءالله مسؤلین مربوطه به آنها توجه کنند./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
378
716
1643290
جمعه، 14 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...