A+ R A-

وزیر بهداشت در دیدار با دکتر جعفری: برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی، بر اساس سطح بندی کارشناسی تصمیم می‌گیریم

وزیر بهداشت در دیدار با دکتر جعفری: برای احداث بیمارستان و مراکز درمانی، بر اساس سطح بندی کارشناسی تصمیم می‌گیریمدکتر جعفری دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی امروز با حضور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی جلسه‌ای با وزیر محترم، به بیان دغدغه‌های حوزه بهداشت، درمان و سلامت استان پرداختند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در ابتدا ضمن تقدیر و تشکر از آقای دکتر هاشمی به سبب فعالیت‌های خوب و سازنده به بازگشت نسبی آرامش روانی به جامعه در بعد سلامت اشاره کردند و خاطر نشان شدند با توجه به افزایش سطح توقع جامعه، این فعالیت‌های خوب باید ادامه دار باشد و یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های نمایندگان مردم ضمن حمایت جدی از طرح سلامت تأمین دراز مدت اعتبار آن است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در ادامه این نکته را متذکر شدند که کادر درمانی، پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان‌ها با پزشکان احساس تفاوت می‌کنند که این امر باعث ایجاد جو روانی نامناسب در خصوص حقوق و مزایای این قشر شده است. دکتر هاشمی نیز در این خصوص اذعان داشتند شرایط این عزیزان زحمتکش در حال بررسی است و اقدامات مؤثری در این خصوص صورت خواهد گرفت.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در خصوص بیمارستان شهرستان راز و جرگلان افزودند در گذشته اختلافاتی وجود داشته است که باعث عقب افتادگی چندین و چند ساله این شهرستان شده است. لذا در خصوص احداث بیمارستان نیز از وزارت بهداشت انتظار شجاعت منطقی داریم و می‌خواهیم هرچه سریع‌تر با بررسی علمی و کار دقیق کارشناسی نسبت به جانمایی محل احداث بیمارستان این شهرستان اقدام نمایند. ایشان خاطرنشان کردند ما نیز از موضع صریح و قانونی وزارتخانه دفاع خواهیم کرد، مشروط بر اینکه برابر قانون و بر پایه کارشناسی متقن و غیرمتأثر از لابی‌های نادرست و تهدید سو استفاده گران از موقعیت باشد.

آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با اعلام موضع صریح و قانونی وزارتخانه اذعان داشتند ما با شجاعت و بر اساس سطح بندی قانونی و کارشناسی نسبت به احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اقدام خواهیم کرد و زیر بار لابی و زور نخواهیم رفت.

دکتر جعفری در ادامه با ذکر این نکته که بیمارستان آشخانه 19 آذر ماه تحویل وزارت بهداشت خواهد شد، از وزیر خواستند پیرو قول قبلی ایشان، در خصوص تجهیز این بیمارستان در مدت زمان یک و نیم ماه، دستور اقدام و مساعدت لازم را صادر نمایند تا انشاءالله در دهه مبارک فجر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

در ادامه نماینده 5 شهرستان استان از حضور تیم نورآوران سلامت در یکه صعود نیز تشکر کردند و از وزیر خواستند به نحو شایسته از دست اندرکاران تقدیر و تشکر گردد.

نماینده مردم بجنورد با اشاره به اینکه بازدید و گزارشات مردم حاکی از شرایط نامناسب بیمارستان بنت الهدی در بجنورد می‌باشد که گاه بر سر یک تخت دو نفر از خانم‌های باردار را بستری می‌کنند، درخواست تسریع در گسترش و توسعه تخت‌های این بیمارستان شدند.

در انتها نیز دکتر جعفری طی مکاتبه‌ای با ارائه لیست تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های دولتی استان، خواستار تأمین این تجهیزات شدند./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
376
716
1643288
جمعه، 14 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...