A+ R A-

همایش دانشگاه کوثر بمناسبت 16 آذر روز دانشجو ، سالن گلشن

همایش دانشگاه کوثر بمناسبت 16 آذر روز دانشجو ، سالن گلشن دکتر جعفری بمناسبت روز دانشجو در مراسمی که از طرف دانشگاه کوثر به همین مناسبت در سالن گلشن برگزار گردید گفت: جایگاه علم و تعلم را جدی بگیرید.

وی ادامه داد امام صادق فرمود صبح که از خواب بیدار می شوی یکی از این سه نفر باش یا عالم باش یا متعلم و یا دوستدار عالم و متعلم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزوذ این که توفیق دارید دانشجو باشید یعنی جویای دانش هستید و دانش یعنی معرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات از سه قطره خونی که در 16 آذر سال 1332 به زمین ریخت ولی تا آسمان شعله کشید یاد کردند.و گفتند کودتای 28 مرداد سال 1332 که تحت نظر مستقیم دولت آمریکا صورت گرفت و منجر به سر نگونی دولت مصدق و پادشاهی مجدد محمدرضا پهلوی شد. و قرار بود شاه به نیکسون معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به همین خاطر دکتری افتخاری بدهند اما سه اهورایی، سه دانشجو و سه قطره خون برزمین ریخت و شعله کشید و نثارنهضت ضد استکباری شد و این مسیر تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت.

وی گفت که بصیرت داشته باشید. بصیرت یعنی راه درست را تشخیص دهید و به قول قرآن، خداوند نیرویی می دهد که حق و باطل را تشخیص دهید تا دچار فتنه نشوید. مومن بادید نافذ حق و باطل را تشخیص می دهد. خیلی ها به خاطر عدم بصیرت شکست خوردند کسانیکه امام حسین را کشتند شب قبل نماز شب می خواندند .

دکتر جعفری در ادامه ویژگی های دانشجو را جوان، آرمان گرا، حق طلب، فعال، پر نشاط و ریشه در حب دنیا ندارد نامید و گفت دانشجو اگر احساس کند جایی اشتباه کرده بر می گردد، اما بعضی ها زود سوء استفاده می کنند.

وی گفت: در جنگ هم در سطوح مختلف دانشجویان جنگ را اداره کردند نظیر شهید علم الهدی ها و زین الدین ها بعد از جنگ هم در شبیخون فرهنگی، عرصه علم و فناوری، جنبش نرم افزاری، هوا فضا، انرژی هسته ای، توسعه علم و دانش ثمره تلاش دانشجویان است.

وی در پایان گفت انشاءالله خدا کمک کند این مسیر را با بصیرت طی کنید. غیرت، ایمان، دینداری، میهن پرستی و سرسپردگی به اهل بیت را از شما ندزدند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
346
716
1643258
جمعه، 14 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...