A+ R A-

هر ایرانی در خارج از کشور می تواند یک سفیر باشد.

 

هر ایرانی در خارج از کشور می تواند یک سفیر باشد.■■■■ سلام جعفری هستم خادم شما در خانه ملت.
پیام کوتاه اما پر معانی رهبر معظم انقلاب به اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا برایم جالب بود و چند نکته به ذهنم رسید ؛
۱ - حضور دانشجویان ایرانی در اروپا فرصت ژرف اندیشی آنان در باره ملت ایران است.
۲ - هر ایرانی در خارج از کشور می تواند یک سفیر باشد. سفیر تمدن اسلامی ایرانی سفیر ادبیات فاخر ایرانی سفیر ذهن و استعداد سرشار خدادادی ایرانیان سفیر علم و علم و صداقت و سخت کوشی ایرانیان سفیر فرهنگی و دیپلماسی عمومی ملت ایران و...
۳ - از سویی حضور دانشجویان در خارج از کشور مصداق بارز بهره گیری از علم و دانش و میراث تجربی سایر ملت ها ست.. چه که فرمود علم را بجویید ولو در چین باشد. و علی ع فرمود : حکمت گمشده مومن است .
۴ - حضور یک جوان دانشجو در خارج از کشور هم فرصت است هم تهدید .
فرصت از آن باب است که رهاورد سفر دانش اندوزی هست و کسب تجربه و عبرت گیری همان گونه که قرآن کریم فرمود : سیروا فی الارض و اما تهدیدات زیادی هم متصور است که مراقبت جدی می طلبد خودباختگی خود کمتر بینی فریفتگی مقهور تکنولوژی قوی مدرن اما بی روح غربی شدن دنیا زدگی لایه های عمیق و زیرین اجتماعی فرهنگی و... اما پر از آسیب غرب را ندیدن و مواردی از این قبیل .
۵ - اما نکته زیبا و حکمت آمیز این است که در همین پیام مختصر راه حل هم ارائه می شود و این نشانه هارمونی و انتظام فکری قوی در وجود ایشان است . یعنی همان گونه که برای اقتصاد درون زایی و برون نگری را طرح می کنند برای فرهنگ هم دانش اندوزی ، اندیش ورزی با بن مایه پرهیزگاریی و پاکدامنی که ارمغان قرآنی و اهل بیتی ع است و با میراث فرهنگی مشرق زمین نیز سازگار است و از سویی ضامن سلامت روح و فکر و جسم و جان است .
خلاصه:
حضور دانشجو و جوان ایرانی یعنی مشت نمونه خروار . یعنی ؛ اصلاح نگاه دیگران به اسلام و ایران . یعنی ؛ افشای دروغ و دغل دنیا پرستان و پنبه کردن رشته های توطئه آمیز آنان در باره اسلام هراسی و ایران هراسی .
در این یک تذکر هوشمندانه هم داده می شود و آن این که باید فکر کرد چرا روی اسلام سیاسی ( بخوانید اسلام اهل بیتی ) حساسند و به آن کینه می ورزند و نه سایر قرائت های جعلی از اسلام که به کالبد بدون روح شبیه ترند .
 

نظرات/سوالات (1)

  • ایرانی

    زنده باد دکتر عزیز
    از اینکه شما به مسابه یک متفکر سیاستمدار عمل می کنید در قلوب مومنین و هم میهنان جای دارید.
    انشاالله در راستای اعتلای میهمن اسلامی گامهای موثر بردارید و موید باشید

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
67
180
1620193
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...