A+ R A-

تیم‌های از خودراضی چگونه گزارش می‌دهند؟! همدردی با پابرهنگان در فرمانیه!!

تیم‌های از خودراضی چگونه گزارش می‌دهند؟! همدردی با پابرهنگان در فرمانیه!!با این خوش بینی که ملاقات های مکرر مسوولان دولتی با مراجع عظام و نهادهای حوزوی بسیار مفید و ارزشمند است، اما نحوه خبر نویسی رسانه های دولت بویژه خبرگزاری دولت حاکی از آن است که آن عزیزان گزارش های زیبا را استماع می کنند و بعد رضایتمند از اوضاع گل و بلبلی فقط برای موفقیت دولت دعا می کنند.

هر که از نزدیک با علما و سیره درسی و زندگی آنان و ان قلت های طلبگی اندگی آشنا باشد می فهمد که قضیه متفاوت تر از این حرف هاست.

بنده حقیری که سال هایی را توفیق "تلمذ" در محضر همان بزرگان را داشته ام می دانم که آنان نسبت به ابعاد مختلف جریانات مبنایی و جاری جامعه مملکت و حکومت حساسند و با تیز بینی طرح مبحث می کنند. ( راستی خطر دیاثت سیاسی را اگر غیر از یک عالم دینی کس دیگری می گفت چی می شد ؟)

فکر نمی کنم این رویه دولت که شان آنان را در حد بله قربان گویی تنزل دهد خدمتی به حوزه نظام و کشور باشد .مثلا ایرنا پیامک فرستاده که جامعه مدرسین گزارش موفقیت های دولت را از زبان آقای نهاوندیان شنیده اند و قدردانی کرده اند . فلان مرجع تقلید دعا کرده است. بله حتما قدردانی و دعا هم کرده اند اما قطعا ملاحظات جدی هم داشته اند . با عرض معذرت فقط یک تیم از خود راضی این گونه گزارش می دهد.
- آقای وزیر کشور مدعی ایجاد قرارگاه اقتصاد مقاومتی است و اخیرا در اظهار نظرهای ایشان دیده ام که می گوید برای طرح های چنین و چنان من شخصا تضمین می کنم. اشتباه اساسی همین است که به نگاه و حرکت سیستمی خود را در مرکز عالم بدانیم و دوام جایگاه خویش را باور کنیم و احساس خوش مبسوط الیدی هم داشته باشیم.

فراموش نمی کنم پس از حدود سه ماه از انتصاب فرماندار جدید یکی از شهرهای حوزه انتخابیه از ایشان گلایه کردم که شما گفتید با نمایندگان مشورت می کنم ؛ با جدیت گفت همینطور است و از این که فرماندار یک مرکز استان که زادگاه او هم هست عوض شده اظهار بی ااطلاعی کرد که عرض کردم با این که امضای جنابعالی پای حکم است جدا خسته نباشید. وقتی شما اختیار فرماندار خود را نداری تضمین های اقتصادی چنین و چنان را از کجا می دهید؟
- راستی شما به یاد دارید که کدام یک از دولت مردان حاضر و احزاب و رسانه های پشتیبانشان حرف از ساده زیستی و همدردی و مواسات با مردم زده باشد. شاید هم این عزیزان در نیاوران و قیطریه و فرمانیه و ...در حال همدردی عملی با پابرهنگان باشند که عمل بهتر از حرف است!
- این ارقام را ببینید ۱۱۷۹۰۰۰ شغل ۶۰۰۰۰۰ شغل ۴۰۰۰۰۰ شغل و... بالاخره دولت چندتا شغل ایجاد کرده؟
- دولت مردان عزیز هر کاری می کنند و قرار است بکنند یک پسوند بعضا نچسب اقتصاد مقاومتی می دهند . راستی اگر اقتصاد مقاومتی نبود حضرات چه می کردند؟
- یادم هست تیم محترم وزارت خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از توسعه روابط دولت قبل با نیکاراگوئه ، ونزوئلا‌ اکوادور و امثال این ها خورده می گرفتند و با لحن تمسخر آمیز یاد می کردند . راستی چی شد آقای ظریف پس از آن همه اروپا گردی و سیر در ارض و سمای آمریکا به یاد این کشورها افتاد؟
- حضرت آقای ظریف فرمودند حاضرند برای هر سرمایه گذاری که بخواهد از مسوولان امریکایی " نامه آرامش بخش" بگیرند. بعد از این همه سال که می خواندیم " ا لا بذکر الله تطمئن القلوب" حالا باید بگوییم " برسالة من الامریکان یحصل اطمئنان القلوب ! "

آخه ظریف عزیز ! من بی سواد پرتغال فروش ناتوان در پخت خورشت بزباش ! خیلی بهت گفتم انگلیسی بلد بودن تنها کافی نیست ولی سر به میز کوفتی و عصبانی شدی . حالا راستی اون قاصدک نامه بر که قراره هی نامه آرامش بخش بیاره کی هست ؟ ایجاد " اداره کل امور دریافت و توزیع نامه های آرامش بخش " را در وزارت فخیمه پیشنهاد می کنم.
- آقای آخوندی عزیز فرمودند بهترین دستاورد و عزت ، مذاکره با ۵ + ۱ است. خوش به حال اعلی حضرت که در ملاقات با رییس جمهور امریکا لا اقل یک کراوات شخصی جرج واشنطن ( و لو تقلبی) را هدیه گرفته بود!
- از حق التدریسی های آموزش پرورش چه خبر ؟ امروز برای کاری گذرم افتاده بود مجلس سی چهل تا خانوم جمع شده بودند ؛ بندگان خدا از سر استیصال شعار می دادند:
دو دهه بیگاری کافیه وزیر ما فانیه
البته فکر کنم ان شاء الله به وزیر عزیز برنمی خوره. مسائل آموزش و پرورش خیلی زیاد و متنوع هست که قبلا توضیح دادم.
- آقای دکتر فرهادی فرمودند به تمام دانشگاه ها‌ ابلاغ کرده که ورود نظامیان به دانشگاه به هر صورت ممنوع است. راستی آقای وزیر از رشد علمی که آقا در همین دیدار هفته دولت به خاطر کاهشش ابراز نگرانی کردند چه خبر؟ لایحه مقابله با تقلبات و تخلفات علمی به کجا رسید؟ سرنوشت بچه های مظلوم بورسیه چی شد؟
- خدا را شکر ! ‌آنقدر آرامش بر کشور حاکم است که وزیر معظم و مجتهد اطلاعات بر سر قیمت گوجه فرنگی و نان بربری با مجری تلویزیون در برنامه زنده چونه می زد. جالبه وقتی مجری گفت از جزئیات بگذریم کلیات را بفرمایید باز هم وزیرخوش ذوق فرمود لابد نمی خواهید لو بدید که نون بربری خورید.
- حضرت آقای آشیخ مجید انصاری معاون محترم حقوقی رییس جمهور راستی دوره و تز دکترا تموم شد؟ خوب کاری کردی گفتی از بعضیا (منظور آیت الله علم الهدی ) شکایت می کنی . اصلا به قاضی بفرمایید مجازات ایشون اینه که با نظارت خود حضرتعالی ۶ ماه به طور مدام باید در جلسه کنسرتی که خواننده اش را آقای آیت الله دکتر روحانی معین می کنه به اتفاق حضور یابند. خواننده در طول اجرا باید با اشاره به آقای روحانی از حضار بخواد تشویقش کنند و غضب آلوده به سمت سید برگرده و بگه حالا خوب شد!

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
43
180
1620169
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...