A+ R A-

یادداشت روز/ گشایش نمایی، اختلاس زدایی!!!

یادداشت روز/ گشایش نمایی، اختلاس زدایی!!!فربه شدگان از طعام و طعم قدرت و ثروت که این روزها به مدد هژمونی سلطه رسانه ای و پشتیبانی های همه جانبه و سحر افکار عمومی بر اریکه تکیه زده اند و در این فرایند از هر شخص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی بهره می گیرند و گوگوشی یا سروشی بودن ماهیت افراد هم فرق نمی کند.

بر آنند که برای ماه های پایانی دولت و تضمین دولت دوم اقتدارگرا امنیتی و در عین حال فرهنگی حقوقی نما راهبردهایی را اجرایی کنند که به اهم آن می شود اشاره کرد ؛

۱ - مبالغه در دستاورد برجام ! دولتی ها و بهره مندان از قبل بقای این طیف بر قدرت خوب می دانند که برجام کلاه بزرگی بود بر سر ملت و در ماه های آینده هم این امام زاده تصنعی معجزه ای نمی کند اما در عین حال هنوز عده زیادی قطع کامل امید نکرده اند لذا بهترین کار آن است که با گشایش نمایی و نشان دادن در باغ سبز این ماه ها را سپری کرد و با مقدمه چینی فرصت و مهلت گرفت و این هشدار را هم باید داد که در صورت عدم تکرار دولت پیران فعلی مسوولیت همه چیز بر دوش خود مردم است.

از سویی اگر افراد و گروه های غیر حرف گوش کن و مطالبه گری هم پیدا شدند باید بر اساس راهبرد هو کردن مثل این که کودک صفتان بهانه جویند و سیب و گلابی می خواهند از صحنه بیرون راند . البته ظاهرا قرار است در راستای تبیین گشایش های خیالی گنده گویی هم بشود مثلا در یک روز چند هزار سند سوئیفتی کارسازی شده که بعد معلوم می شود آن روز تعطیل بوده.

برجام ساختن باغ بود و ...با امضای برجام صد تحریم برداشته شده سه تا مانده که این آخری مرا به یاد ان ماجرا انداخت که طرف داخل باع - شاید هم همین باغ برجام - کنار قصری به دوستش می گفت هزار و یک دلیل دارم که خدا نیست طرف درخواست احصاء دلایل کرد و او گفت یک این که اگر خدا بود مثل بنا و معمار این قصر قابل رویت بود و هزار تای دیگر را هم خودت بشمار ما امید واریم این گنده گویی به گنده گویی " به فتح گاف " نینجامد.

۲ - دامن زدن به دوقطبی فرهنگی در واقع با این همه مجیزگویی عزیزان در این که امریکا یک ساعته می تواند همه چیز ما را نابود می کند خزانه خالی است قبلی ها همه دزد بودند بردند و خوردند و امثال آن به این باور رسیده اند که مردم نسبت به بهبود شرایط از هر دو طیف ناامید هستند اما باید این باور را در آنان تقویت کرد که طیف حاکم فعلی و اصلاح طلبان پشتیبان آن لااقل به گشایش فرهنگی اعتقاد دارند. به عبارتی مردم به این راضی اند که اگر نان و آب و جاده و درمان و ... ندارند لااقل کنسرت و شو و امثال آن برای گذران وقت دارند

۳ - نهادهای انقلابی مقصر ناکامی تلاش برای متوجه کردن همه تقصیرات و ناکامی ها به نهادهای انقلابی مثل سپاه و غیره راهبرد بعدی حضرات است که جنجال fatf و قرارداد رسوای آن پرده از این سناریوی ناجوانمر دانه برداشت که تحلیل هایی نظیر پبشرفت امثال ژاپن و آلمان در عدم داشتن نیروی نظامی قوی بوده است امروز عصر گفتمان است نه موشک زمینه ساز چنین مقصد نامیمونی است.

۴ - بحران سازی برای رقیب اتاق جنگ روانی و رسانه ای گروه حاکم قدرت و ثروت این راهبرد که با خبرسازی ، شایعه پراکنی و به قول خودشان افشاگری و تایید و تکذیب های متنوع و متکثر برخی اشخاص و سازمان ها بویژه در زمینه های مالی و اخلاقی دو دستاورد مهم به دست می آید یک رقیب پیوسته در لاک دفاعی قرار می گیرد و فرصت ابتکار عمل نمی یابد دو ، سوء استفاده های مالی و غیر مالی جناح حاکم هم لابلای آن گم می شود

۵ - اختلاس نه بلکه ... با دعوت به اخلاق و امثال ان و این که دولت اخلاق گرا و راستگو است بزه های انجام شده و احتمالی متولیان فعلی امور را با قرائتی دیگر به خورد جامعه باید داد . مثلا حقوق نجومی را یک بهره مندی حد اکثری از قانون تعریف کنیم و یا از دست رفتن ۸۰۰۰ میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان را وام معوقه بخوانیم . یا دادن اطلاعات تیم هسته ای به طرف مقابل را به استناد کارشناسان گمنام ( یک سوء تفاهم احتمالی ) و نه جاسوسی بدانیم و...یا خسارات غیر متعارف قرارداد کرسنت را که بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان است ( چیزی در حدود ۱۲۰ سال بودجه عمومی خراسان شمالی ) برای در کرسی ماندن چند نفر توجیه کنیم.

البته ما به عنوان یک شهروند می پرسیم آخر امر می خواهید به کجا بروید و چه بشوید ؟ آیا با پاک کردن صورت مساله مشکل حل می شود؟ آیا این که میلیاردها خسارت جانی مالی عرضی سیاسی اجتماعی فرهنگی فتنه ۸۸ را بی هیچ عبرت گیری و تغییر مسیری در عاملان فراموش کنیم مشکل حل می شود ؟ و.../

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
115
180
1620241
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...