A+ R A-

شنیده ها، قضاوت ها، اظهارات

شنیده ها، قضاوت ها، اظهاراتباید برای عیادت مریضی که حقوقی بر من دارد به بیمارستان می رفتم .بنا به ملاحظاتی آژانس را بر ماشین شخصی ترجیح دادم . راننده جوان و خوش مشربی به تور من خورده بود . با خنده گفتم اگر کرایه می خواهی باید کنار این خودپرداز نگه داری ؛ موقع بازگشت دیدم راننده جوان کمی جلوتر کنار خانم جوانی که تیپ تقریبا سانتی مانتالی داشت مشغول ور رفتن با خودروی شاسی بلند است .

اندکی بعد حرکت کردیم . منتظر پرسش نماند و گفت بچه اش داخل خودرو مانده بود و ریموت عمل نمی کرد قدری نگران و دستپاچه شده بود کمکش کردم مشکل حل شد . به حکم عقل کار خوبش را تحسن کردم .کمی جلوتر گفت از تونل و بزرگ راه نیایش می رویم و بعد اضافه کرد که البته چند روزی است نامش را گذاشته اند " آیت الله هاشمی رفسنجانی " پسرش را کرده اند رییس شورا ، خلاصه همه اش صفاست . گفتم ان شاء الله که اوضاع بهتر می شود ؟ زیر لب گفت از قالی باف بهتر است . تکرار کردم قالیباف چطور بود ؟ گفت خیلی کار کرد اما خیلی دزدید ! خودش و همراهان و اطرافیانش ؛ داستان املاک نجومی و امثال آن . اذعان کردم که بنده فی الحال سخنگو یا مدافع کسی نیستم اما پرسیدم این ها را اطلاع داری یا هر آنچه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی رد وبدل می شود بازگو می کنید ؟ بالآخره این ها را نوشته اند و گفته اند .گفتم یادت هست که به آن خانم کمک کردی ؟ اگر کسی از آشنایانت آن سوی خیابان ماجرا را دیده باشد و چنین بنویسد که فلانی را دیدم که دوبله پارک کرد و رفت سراغ خانمی جوان و با هم چیزهایی رد و بدل کردند و احتمالا قول و قرارهایی گذاشتند ..سخنم را برید که والله من فقط کمکش کردم . ادامه دادم تازه بنده که همسفر شمایم قبل از بیان ماجرا بر اساس حمل عمل مسلمان به درستی ، به ذهنم رسید لابد یکی از بستگان است که تصادفا به هم رسیده اید . قضاوت غیر عالمانه ما در باره دیگران به همان اندازه بد است که قضاوت دیگران در باره ما . حرف از تفاوت دیدن و شنیدن است و وهم و احتمال در برابر یقین . مولوی به تاسی از امام علی ع گوش را نماد یکی و چشم را نشانه دیگری می داند؛
گوش را بگرفت و گفت این باطلست
چشم حقست و یقینش حاصلست
آن به نسبت باطل آمد پیش این
نسبتست اغلب سخنها ای امین
البته جوان خوش قلبی بود و نوع سخن گفتنش نشان از تامل او در این مطالب داشت . حرف را کشید به شهردار آینده ، با پیش دستی پرسیدم شهردار جدید چطور است ؟ با ابراز بی اطلاعی از سوابقش پرسید ، گفتم وزارت آموزش و پرورش ، معاومت اول رییس جمهوری ، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، ( که به علت مشکل قلبی استعفا داد ) وزارت علوم ( دو دوره ) ، مشاور امور اقتصادی رییس جمهور و... سریعا نظر داد که لابد شهرداری پول بیشتری دارد و قلبش را خوب می کند. ! پاسخ دادم فکر نمی کنم انگیزه و نیازی به پول داشته باشد .( به هر حال این شرایطی است که ایجاد شده و همه مسوولان از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا مورد بی اعتمادی مردمند ) باید اندیشید تخریب پایه های اعتماد عمومی به بهانه های مختلف و بویژه اهداف انتخاباتی در آینده چه بلایی بر سر جامعه خواهد آورد ؟ سهم هر کسی در این فرایند بی اعتبار سازی و بریدن رشته های پیوند مردم و مسوولان چقدر است ؟ برگرداندن چرخ بر مدار اولش تنها راه درمان این عارضه کشنده است . مردم انقلاب ،اهداف بلند آن ، شهیدان پاک سرشتش و صفای امام و رهبری را طالبند اما حساب آنان را از عملکرد خیلی از مسوولان جدا می دانند . پس باید متولیان دیروز و امروز که از نفس افتاده اند خود را بازیابی کنند تا از حساب اسلام و انقلاب برای آنان هزینه نشود. و اگر کار از بازیابی گذشته است جهات مسوول اعمال قانون و عدالت را جدی بگیرند .گر چه آحاد شهروندان باید بدانند در قبال اظهارات و قضاوت های خود مسوولند .

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
93
180
1620219
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...