A+ R A-

یادداشت/ متن های رها شده !

یادداشت/ متن های رها شده !سال ۶۲ بود و نیروها کم کم برای یک عملیات بزرگ اماده می شدند. در منطقه ای معروف به سایت ۴ و ۵ استقرار داشتیم .من به عنوان طلبه رزمی تبلیعی بودم و عزیز دیگری هم به عنوان روحانی با حدود ۳۵ سال سن تیپ ما را همراهی می کرد. درست روزی که فردایش باید عازم عملیات می شدیم این بزرگوار در موصوع گناه بی حرمتی کردن به نان و دور ریختن ریزه های ان و این چیزها حرف زد.

گذشتن از این همه کج سلیقگی سخت بود ؛ آخر یاد گرفته بودیم هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد . با مراعات ادب و حرمت پیش کسوتی گفتم اخر استاد مکرم این ها رزمنده اند و قرار است در مثل فردایی به دل اتش و خون بزنند و چه بدن های لت و پار شده شان هم دسترسی نباشد . در این ساعات نیاز به آیات بصیرت ، اخلاص ، شجاعت ، غیرت ، فضیلت جهاد فی سبیل الله و ..دارند . این حرف های شما برای مخاطبان دیگر در پشت جبهه ها است نه این جا .

اما طاهرا این یک طیف فکری است و سیره جاری در نزد گروه هایی خاص که در عالم خود سیر می کنند . خطیبی که مخاطبان را هیچ فرض می کند و انگار مجلس احیای ذکر حسینی را با افسانه های هزار و یک شب اشتباه گرفته است . به عزیزی گفتم چرا این به اصطلاح سخنران در خلاء بحث می کند و اشاره به مسائل روز ندارد ؟

با بیان قصه های تاریخی که مخلوطی از صحیح و سقیم است ، انگار در این کشور و در این زمانه زندگی نمی کند ! اصلا تو گویی شهید حججی و سایر مدافعان حرمی در کار نیست . انگار ماجرای نسل کشی میانمار و جنایات آل سعود در یمن و شیوع وبای کولیرا و توطیه استکبار در کردستان به عنوان شروع تجزیه کشورهای اسلامی و.. اتفاق نیفتاده است .

گفت بدبختی این جاست که بعضا مردم همین ها را بیشتر می پسندند. به ذهنم رسید که این همه حدیث جعلی و داستان بافی که به " اسرائیلیات " معروف شده بی دلیل هم نیست . در کنار توطئه دنیاپرستان و دین ستیزان خوش امد برخی اهل زمانه هم در رونق بازار آنان کم تاثیر نداشته است .

یادم هست که برای صحبت در یادواره شهدای دانشجو و طلبه یکی از شهرستان ها دعوت بودم ؛ قدری از از اراده ، بصیرت ، ولایت مداری ، سلامت ، جدیت ، پرکاری ، دوست شناسی ،دشمن شناسی شهدا گفتم ؛ یاد داشتی به دستم رسید که از قول فرماندار انجا که ناپرهیزی کرده ، در جلسه حاصر شده بود ، نوشته بودند که خواهشا قصیه شهدا را سیاسی نکنید.

بی مجامله گفتم این که این جوانان کشته شده اند که همه می پذیرید ؟ آدم ها به عللی کشته می شوند ، مثلا تصادف ، از کوه پرت شدن ، نزاع و درگیری طایفه ای ، دعوا بر سر ارث و امثال ان . قبول می کنید که علت قتل این جوانان چنین عواملی نبوده است ؛ همه تصدیق کردند.

افزودم فرماندار شما نوشته که قتل اینان سیاسی هم نبوده ، پس می ماند یک احتمال با عرص معذرت این ها در حین ...بازی مقتول شده اند ! آنگاه داد زدم مگر وصیت شهدا را ندید که می گویند برای اقامه عدل ، نفی فتنه ، برقراری حومت الله ، نابودی طاغوتی ها پیروی از امام ، پشتیبانی ولایت و امثال این ها جان داده ایم ؛ این ها سیاسی نیست پس چیست ؟

چنانچه شنیده ایم عده ای در روز عاشورا مشعول قمه زدن و خونین مالی کردن خود به خیال محبت و ابراز عشق و وفا به حسین ع بودند ، کسی ندا داد آدما ! اگر راست می گویید به جای این کار ها بروید دو خیابان ان طرف تر شیخ محمد خیابانی را که لباس پیامبر بر تن دارد و قشون متجاوز و کافر روس می خواهند به دار آویزند نجات دهید.

عده ای فریاد زدند خواشمندیم عزای حسینی را سیاسی نکنید .خلاصه ما فکر می کنیم محافل احیای ذکر اهل البیت ع و در راس آن مجالس ذکر حسینی باید انسان ساز باشد. حسین قیامش احیاگر بود . لله بود .برای امر به حق و نهی از باطل بود . برای ساختن بود . برای ظلم ستیزی و مظلوم یاری بود.و...

سیره حسین ع امروز چراغ راه ماست باید در برابر ناهنجاری های اجتماعی و انحرافات حاکمان در سطوح مختلف بایستیم و با رعایت مراتب امر به معروف و نهی از منکر فریاد بزنیم . مردم حرفشان این است ما هنوز انقلابی هستیم ایا متولیان امور بر عهد خویش با انقلاب هستند . ؟ مجلس ما ، دولت ما ،قوه قضائیه و سایر نهادها و سازمانها کجای کارند ؟

آسیب های اجتماعی و سوء جریان های ریشه کرده در نظام اجرایی و حاکمیتی دل ملتی را به درد اورده است. مردم احساسشان آن است که با مجرمان برخورد قاطع و بازدارنده توام با دقت و سرعت نمی شود. ما می دانیم اصلاح امور و دفع مفاسد پرچمدار نظام بیش از دیگران مطالبه دارد اما باید هر کس وظیفه خویش انجام دهد .

پس باید عالمان و خطبای ما این روزها بیشتر از گذشته واقعیت و ماهیت حقه قیام حسینی را تبیین کنند و چراغ راه امروز مخاطبان باشند. حاشیه ها و فرعیات اگر مشکل ساز نباشد چندان مشکلی هم حل نمی کند.نکند فردا به خاطر متن های رها شده و أخذ فرع ها و حاشیه ها مواخده گردیم./

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
46
180
1620172
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...