A+ R A-

ابتلای جهان اسلام و سفیهان حاکم

ابتلای جهان اسلام و سفیهان حاکمهمگان دیدند و می بینند که سایت بی بی سی وابسته دولت روباه صفت انگلیس در بخش عربی خود نام مجعول " الخلیج العربی ؟! " و در بخش فارسی آن نام صحیح " خلیج فارس " را به کار می برد. و نیز با چشم خود دیدند که وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس قبل از مسابقه تیم های ملی ایران و مراکش در جام جهانی جاری دو صفحه باز کردند صفحه عربی ؛ در این صفحه با اعلام همراهی و همنوایی با عرب ها پیروزی مراکش بر تیم ایران را آرزو کرد.

صفحه فارسی ؛ دقیقا بر خلاف صفحه عربی ، پیروزی تیم ملی ایران بر مغربی ها را شعار داد. ▪️ این که رییس جمهور دلال ، تاجر امریکا اولین سفر خارجی اش را با سفر به عربستان می بندد و در ازای یک رقص شمشیر و حرکت نمایشی تشکیل سازمان دفاعی منطقه ای به قول خودشان همسان ناتو در برابر دشمن وهمی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به امریکا می برد و با صراحت از عربستانی ها با عنوان گاو شیرده یاد می کند و چند روز بعد همایش مسخره ریاض گسل اختلافات بین عربستان و همپیمانانش با قطر را فعال می کند و هرکدام را جداگانه به انحاء مختلف دعوت به مقاومت در برابر دیگری می کند و مشروط به پرداخت دلارهای بیشتر قول حمایت می دهد ، و ده ها نمونه مشابه آیا نباید مایه عبرت باشد.

ابن سلمان بیچاره و طفلک کم تجربه وقتی به امریکا می رود و با همه ثروت هایی که از جیب مردم خود و منطقه ارزانی اربابانش در اردوگاه شیاطین می کند باز هم شمشیر دامکلیوس را بر سرش نگاه می دارند که با همه شعارها و اقدامات به ظاهر انفتاحی ، بالاخره شما نماینده و محصول یک حکومت ارثی پادشاهی غیر دمکراسی و غیرمنتخب هستی ، برای حاکمیت مردم بر سرنوشت خود چه خواهی کرد؟ او تنها در جواب ملتمسانه می گوید پادشاهی عربستان هیچگاه برای ایالات متحده خطر نداشته و نخواهد داشت و ادامه می دهد من به جز دمکراسی و انتخابات برای نوع حکومت هر کار دیگری که بخواهید انجام می دهم.

چرا نباید از خود بپرسد که به جای این همه بدبختی و ذلت و تکیه بر کافران حربی که نهی صریح قرآن را در بر دارد ؛ " أیا بهتر نیست به دامن مردم خود برگردد و به پشتوانه انان امیدوار باشد (وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ) هود 113] گر چه خبر حاکی است این بیچاره به خاطر ترس مستمر همچون همه دیکتاتور از مردمش و حتی خانواده سلطنت خود در پی تشکیل یگان حفاظتی از نیروهای مزدور تحت فرماندهی شرکتی بدنام چون بلک واتر است!

با این همه وضوح چرا حکام ذلیل و حقیر و سرتاسر حماقت مدعی مسلمانی و حتی عروبت از خود نمی پرسند تا کی باید عروسک دست این شیاطین صهیونیستی و حامیان مستکبرشان باشند ؟ آن ها می فهمند که غربی ها و بویژه امریکایی ها با چه دید حقارتی به آنها می نگرند و تمام این همراهی ها و پشتیبانی ها به خاطر غارت ثروت های شان و نیز شعله ور نگه داشتن آتش اختلافات و درگیری های کشنده و نابودکننده همه سرمایه مادی و معنوی منطقه بویژه و همه مسلمانان در مرحله بعد است.

برای نمونه مطلب زیر را به قضاوت می نشینیم ؛ ▪️ شبکه خبری الجزیره در صفحه فرهنگ و هنر خود با استناد به خبرگزاری های غربی، تحلیلی بدین مضمون منتشر کرده است ؛ هالیوود (هم مثل مسوولین سیاسی امریکا ) برای خود مثلث شری تعریف کرده است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی " مسلمان ها ، عرب ها و ایرانی ها " سه ضلع آن را تشکیل می دهند.

در مستندی به نام " عرب ها اشرار واقعی ! " به بررسی افسانه های عرب می پردازد و آنان را همسان سرخپوستانی می خواند که در رسانه های امریکا مظهر وحشی گری هستند. تعداد فیلم هایی که در سال های اخیر بر محور مثلث شر ( ادعایی ) هالیوود ساخته شده است از ۳۰۰ مورد هم تجاوز می کند.

از نظر این فیلم ها ، عرب ها ، معمولا صحرانشینانی زنباره با روسای قبایلی خوشگذران که همدستانی خائن دارند معرفی می شوند. مثلا در فیلم " جواهر نیل " یا فیلم " هرگز نگو یک بار دیگر " آنان بادیه نشینانی که حریصانه در پی زنانی سفید پوست می گردند و اشتهای سیری ناپذیری دارند توصیف می شوند. پیر کونسا معاون انجمن قربانیان تروریسم فرانسه نویسنده این مقاله ، حملات ( پر از ابهام ) یازده سپتامبر را با حمله ژاپنی ها به ناوگان جنگی امریکا در ۷ دسامبر ۱۹۴۱ ، مقایسه می کند و می گوید این ماجرا بهانه ای شد تا مسلمانان را در صدر لیست تروریست های دنیا قرار دهند !

یک انجمن عربی امریکایی مخالف تبعیض این واقعیت تلخ را افشا می کند که بر اساس سناریوی برخی فیلم ها ، چنین طراحی شده است که مخاطب هر بار که صحنه وضو گرفتن و اقامه نماز یک عرب را می بیند باید منتظر یک حادثه خشونت بار باشد . در فیلم " همه نگرانی ها" محصول ۲۰۱۲ به ذهن مخاطب چنین القا می کند که بی شک پس از دور پایانی جام فوتبال امریکا یک حمله تروریستی از سوی مسلمانان در راه است.

در اثنای فیلم " بازگشت به آینده / ۱ ) مخاطب یکباره با صحنه ای روبرو می شود که عربی مسلمان ، با آتش مسلسل جان دانشمندی را می گیرد. جالب آن که در فیلمی به نام " قواعد درگیری " - محصول ۲۰۰۰ م - به هنگام تخلیه سفارت امریکا ، تحت فرماندهی یک ژنرال بلند پایه در یمن ، او دختر بچه معلول ۱۰ ساله ای را که یک پا دارد با گلوله از پای در می آورد و در پایان محاکمه با این حجت که کار او یک اقدام دفاعی محسوب می شود چون حتی ممکن بود آن دخترک علیل نیز تروریست باشد تبرئه می گردد.

در ماجرای انفجار پایگاه امریکایی ها در الخبر عربستان ، غربی ها برای نگهداشتن القاعده در حاشیه امن تهمت ها را متوجه حزب الله لبنان کردند ؛ گر چه بعده وزیر دفاع امریکا گفت گرچه ما می دانستیم عامل حادثه القاعده بوده است اما بیان این واقعیت با سیاست های سناریو نویسان هالیوود ناسازگار بود . در قسمت یکصدم از سری هفتم سریال " سرزمین مادری " پس از گردش در همه کشورهای خاورمیانه ، روسیه و حتی ونزوئلا ، مخاطب را به این باور می رساند که تو گویی خاورمیانه خاستگاه پیوند و همکاری همه اشرار دنیاست. در این سریال چنین تبلیغ می شود که گاهی دشمنان سنتی ( شیعه - سنی یا عرب - عجم و..) در این منطقه برای انجام عملیات تروریستی همپیمان می شوند. خلاصه این نویسنده کتاب " هالیوود .. سلاح فراگیر " معتقد است گر چه در هالیوود فیلم هایی که ماهیت تبلیغاتی صرف داشته باشند زیاد نیست اما در خصوص دشمنی و تخریب مسلمانان ، ایرانی ها و اعراب ، ده ها و صدها سناریو برای سازندگان فیلم و سریال ، آماده اجراست.

نکته دردآور اما روشنگرانه آن است که حتی برابر اسنادی که دانشگاه پرینستون با عنوان " خاطرات سفر آلبرت اینشتین " منتشر کرده است حتی این دانشمند مشهور و شهروند امریکایی و برنده جایزه صلح نوبل هم خالی از نگاه ها و اندیشه های تبعیض آمیز و نژادپرستانه نسبت به مشرق زمین نبوده است ؛ برای مثال به هنگام مشاهده سوار شدن گروهی از مردم بر کشتی ای در بندر پورت سعید مصر آنان را به شرقی های کثیف توصیف می کند.

حکام عرب بدانند ،حکمت اقتضا می کند و تاریخ تایید می نماید که پاشیدن بذر در زمین دیگران و یا شوره زار ها و زمین های نابارور سودی ندارد در جریان مسابقه عربستان روسیه ، جهانیان به خوبی دید که هزینه کرد دلارهای بی پایان و به خط کردن تیم های نامدار به زور پول در بازی های تدارکاتی وقتی ذات آماده و مستعد نباشد بی فایده است و نتیجه آن می شود که مسوول مربوطه سعودی با خائن خواندن اعضای تیم بگوید ، روسیاهمان کردند . خوب است حکام طاعوتی و قارونی آل سعود بدانند که امروز اذهان میلیاردها انسان ناخودآگاه بر آن باور است که ارتش اجاره ای و بی انگیزه سعودی و ائتلاف مفلوکش نیز با همه عده و عده چون تیمش او و اربابانش را در یمن و غیره روسیاه خواهند کرد.

حکامی که پای قمار معروف به " معامله قرن " رفته اند و رژیم صهیونیستی اشغالگر و کودک کش را دوست، و ملت ایران را دشمن می انگارند باید بفهمند که آنچه جمهوری اسلامی را بیمه کرده و چون کوهی مقاوم در برابر توفان ها ایستاده است عمق استراتژیک مردمی اش می باشد و پیشرفت های علمی و دفاعی این سرزمین هم که امروز خار چشم دشمنان کینه توز شده است و بازدارندگی اش مستاصلشان نموده ، ناشی از همین مردمی بودن و انگیزه و ایمان جمعی ملت و بویژه جوانان دانشمندش می باشد که در سایه اعتقاد به حق و راه ولایت و اتحاد و همدلی ناشدنی ها را در عرصه های مختلف شدنی می کند.

سخن آخر آن که در سایه همین اراده ایمانی و باور به نسخه شفابخش رهبری انقلاب ( حمایت از کالای ایرانی باهمه الزاماتش ) همکاری و همراهی اندیشمندانه و بابرنامه همه جانبه در عرصه اقتصاد نیز ملت ایران و دوستان خیرخواهش را خوشحال و امیدوار و دشمنان بد سیرت و کینه توز را از شدت غضب در برابر رونق اقتصادی و شکوفایی کشور انگشت به دهان خواهند کرد. البته به شرط آن که اساتید دانشگاه های، شخصیت های فرهیخته و دانشمند ، ارباب علم و صنعت و هنر با مسوولیت پذیری کامل پا در عرصه نهند و برای گشودن گره های علمی اقدام جهادی در پیش گیرند و دو لت مردان و مجریان در هر سه قوه به تعبیر رهبر انقلاب باورمندانه و به طور عملیاتی در پی بهره گیری از علم و توان دانشمندان باشند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
311
359
1648184
پنج شنبه، 27 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...