A+ R A-

" آزاده عزیز من به وطن خوش آمدی !" ویژه دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی

  امشب بخش بدون تعارف خبر ۲۰.۳۰ رفته بود سراغ دکتر مسعود سلیمانی دانشمند ایرانی که با دعوت رسمی برای یک پژوهش علمی مشترک به یک مرکز درمانی معتبر امریکا دعوت شده بود و ناجوانمردانه ۱۴ ماه را در زندان آنان گذراند.

 

 *هربخش از صحبت او حافظه ام را  به خاطره ای رهنمون می شد:

 او می گفت امریکایی ها می گفتند کاری می کنیم که برای همیشه تحقیق و پژوهش کلا  یادت برود . عراقی ها هم در دوران اسارت نه تنها بسیاری اوقات حتی یک قلم و دفتر را از ما دریغ می کردند که می گفتند کاری می کنیم که وقتی برگشتید کلکسیونی از امراض ناشناخته باشید و مخصوصا دست و پای خلبانان را عمدا می شکستند و حرفشان این بود که پس از بازگشت نتوانید به کار حرفه ای و پرواز ادامه دهید. 

 دکتر سلیمانی می گفت مرا به زندان قاتلان و جانیان بردند و به آن ها چنین تلقین می کردند که من یک تروریست خطرناکم که از ایران آمده ام . یادم آمد سال ۷۵ وقتی مزدوران سعودی به جرم تبیین  و دفاع  از مکتب اهل البیت ع و به خیال آنان افشاگری علیه آل سعود مرا به بازداشتگاه بردند هفته ها اجازه اصلاح محاسن نمی دادند و معلوم بود که می خواهند با ساختن قیافه ای دهشتناک تصویر مرا به عنوان تروریست به مردم بقبولانند.

 دکتر سلیمانی می گفت می خواهم یک شنبه آینده به دانشگاه بروم و پژوهش و تدریسم را آغاز کنم تا به آمریکایی ها بفهمانم ایرانی ها بر خلاف خواب پریشان و بی تعبیر شما با اراده به مسیر خود ادامه می دهند .یادم آمد ۶ روز پس از بازگشت از اسارت برای ادامه تحصیل عازم قم شدم در اولین فرصت توفیق دیدار خصوصی با آیت الله مشکینی ره  حاصل شد . ایشان فرمودند چرا به این زودی آمده ای ؟ کمی استراحت می کردی . بنده عرض کردم فرض حقیر آن است که آن ۶ - ۷ سال را در اسارت استراحت کرده ام حالا می خواهم به درس و بحث بپردازم .

یادم هست در سال ۱۳۷۹ به هنگام بازدید از موزه پروفسور حسابی از فرزند ایشان پرسیدم نظر دکتر در باره آزادگان چی بود ؟  می گفت هر وقت تلویزیون آزادگان را نشان می داد دکتر مثل بچه عاشق کارتون روبروی تلویزیون می نشست  ما را هم به تماشا دعوت می کرد و می گفت خوب نگاه کنید ؛ این ها هم مثل من سختی کشیده اند من این ها را خوب درک می کنم . 

خلاصه فکر کنم امشب ۴۳ هزار آزاده جنگ تحمیلی بهتر از خیلی ها درک کردند بر دکتر سلیمانی چه گذشته است. 

وقتی او با یاد آوری مرگ مادر گریه کرد قطعا کم نبودند آزادگانی که پس از بازگشت با جای خالی پدران و مادران روبرو شدند و امشب داغشان زنده شد.  

درود بر دکتر که گفت لحظه آخر به طرف امریکایی گفتم شما با حبس من باعث مرگ تعدادی از مریض هایم شدید و باید در دنیا و آخرت پاسخگو باشید . 

دقیقا به یاد نامه مفصلی افتادم که در دو روز آخر قبل از آزادی به عراقی ها نوشتیم و همه بد خلقی ها و درشت کرداریشان را طی آن سال ها به وضوح یادآور شدیم اما استواری اراده و ایمان ایرانی را در ادامه راه به رخشان کشیدیم . 

وقتی دکتر سلیمانی می گفت ادعای دوستی و دلسوزی امریکایی ها با ملت ایران یک دروغ است باز هم به یاد ادعاهای پوچ صدام مبنی بر صلح طلبی افتادم . واقعا یکی از ثمرات عالی تجربه سخت اسارت شناخت دقیق کنه مالامال از خباثت دشمن است لذا به درستی از عمق جان می گفت امریکایی ها شیطانند . وقتی به آن ها می گوید نگه داشتن من به معنای مرگ بسیاری از مریض هاست آنان به راحتی می گویند به ما ربطی ندارد . یعنی جان مردم بلکه کل ملت ها برایشان ارزشی ندارد. کاش بسیاری از مسوولان اینک دشمن را خوب بشناسند و باز از سر سادگی یا به خاطر اغراض زودگذر سیاسی به او اعتماد نکنند ! 

 

آری افتخار ما این است که اینک طبق قانون ، دکتر مسعود سلیمانی هم به جمع آزادگان میهن افزوده شد. او به عنوان استاد تمام دانشگاه و یک دانشمند کم نظیر اینک بیش از گذشته مایه افتخار ملت ایران است. پس باید به او گفت ؛آزاده عزیز ما به وطن خوش آمدی 

هم وطن خوش آمدی .

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
67
180
1620193
سه شنبه، 29 اسفند 1402

گالری تصاویر

No result...